مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خبرداد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در سال جاری ۵۲۰۰ شغل جدید در کمیته امداد هدف گذاری شده که میزان ریالی آن ۱۲۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 08 September 2020

به گزارش تابناک مرکزی مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در نشست خبری با رسانه ها افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در خانواده های تحت پوشش و خصوصا زنان سرپرست خانوار کمیته امداد وجود داشت عدم برخورداری از ضمانت برای برخورداری از تسهیلات توانمند سازی بود که با هماهنگی های انجام شده صندوق ضمانت زنان ایجاد شد که مشکل ضمانت برای کلیه زنان خانوارها حل خواهد شد و تاکنون ۴ بانک مهم در این خصوص اعلام آمادگی کردند.

وی یادآورشد:در سال جاری ۵۲۰۰ شغل جدید در کمیته امداد هدف گذاری شده که میزان ریالی آن ۱۲۵ میلیارد تومان است که البته تکلیف این نهاد انقلابی ۳۵۰۰ شغل می باشد که امیدواریم بتوانیم آن را تحقق کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهارداشت: در زمینه اشتغال زایی در همه ابعاد به توانمند سازی خانواده ها کمک می کنیم و در استان مرکزی با همکاری بسیج سازندگی یک جهش برای ایجاد اشتغال های کوچک مقیاس ایجاد شده اما برخی از شغل ها به دلیل اینکه اشباع شده اند به افراد تحت پوشش توصیه نمی شود اما حمایت های لازم را انجام می دهیم و بیش از ۴۰۰ عرضه شغلی که مشخص شده ما حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه میزان کمک‌های مردمی با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا در ۵ ماهه نخست امسال با مبلغ ۶۹ میلیارد تومان است،گفت:این رقم به نسبت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته و می توان گفت رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان و برگزاری رزمایش مواسات و همدلی لبیکی دوباره به فرمان مقام معظم رهبری بود.

مومنی با اشاره به اینکه ۵۶۰۰ دانش آموز و ۶۶۱ دانشجو در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند،گفت: با توجه شیوع کرونا و نیازمندی دانش آموزان به تبلت برای دسترسی به شبکه شاد، حدود دو هزار و ۵۰۰ تبلت نیاز است که از خیران انتظار داریم از طریق کد# ۱۴* و یا  ۰۸۶#*۸۸۷۷* در کمک به دانش آموزان کم بضاعت یاریگر کمیته امداد باشند.

وی افزود: مقرر شده ۵۰۰ تبلت از سوی بنیاد مستضعفان، آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام تامین شود و برای مابقی تبلت ها به صورت میانگین حدود چهار میلیارد تومان اعتبار لازم است که امیدواریم از سوی خیرین تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه شور عاطفه ها امسال از ۲۲ شهریور ماه تا ۷ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می شود،افزود:مردم نیک اندیش استان می توانند کمکهای خود را از طریق دفاتر کمیته امداد،مراکز نیکوکاری و همچنین کد مهربانی # ۰۸۶*۸۸۷۷* به دست دانش آموزان و دانشجویان نیازمند برسانند.

وی خاطرنشان کرد:  از مردم تقاضا داریم به متکدیان و مراکز خیریه بدون شناسنامه کمک نکنند چراکه اینگونه کمک ها باعث تولید فقر میشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار