کد خبر: ۸۹۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 08 September 2020

 

مرد جوان که با وعده دریافت آپارتمان یک میلیاردی، یک کارشناس دادگستری را به قتل رسانده بود، صبح دیروز برای دومین بار در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد تا آخرین دفاعیاتش را قبل از صدور رأی بیان کند.

حادثه 24 - مرد جوان که با وعده دریافت آپارتمان یک میلیاردی، یک کارشناس دادگستری را به قتل رسانده بود، صبح دیروز برای دومین بار در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد تا آخرین دفاعیاتش را قبل از صدور رأی بیان کند.

رسیدگی به این پرونده از فروردین  سال گذشته با اعلام گزارش  ناپدید شدن مرد بنگاه داری به نام حمید در منطقه بومهن آغاز شد.

همسر وی به پلیس گفت: شوهرم کارشناس دادگستری است و دفتر مشاور املاک نیز دارد. اما از دیروز که  به محل کارش رفت دیگر خبری از او نداریم.

با این شکایت مأموران تحقیقات شان را آغاز کردند تا اینکه مشخص شد حمید دفتر کار دیگری هم در همان منطقه داشته که آن را به جوانی به نام قاسم سپرده است. مأموران برای پیدا شدن سرنخ این ماجرا به سراغ قاسم رفتند و او را مورد بازجویی قرار دادند.

وی در ابتدا گفت که خبری از حمید ندارد اما وقتی در مقابل مستندات پلیسی قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: من قربانی یک اختلاف مالی شدم و به ناچار او را به قتل رسانده‌ام. حمید مدتی بود که با فردی به نام سینا اختلاف مالی داشت. سینا چندی پیش ملکی را به حمید فروخته بود که پس از چند ماه آن ملک گران شد سینا معتقد بود که باید بابت گران شدن آن ملک حمید به او پول بدهد.

با اینکه حمید به سینا گفته بود که مبلغی بابت گران شدن ملک پرداخت می کند اما سینا به آن مبلغ قانع نبود به همین خاطر سراغ من آمد و با وعده یک آپارتمان من را وسوسه کرد تا در یک نقشه طراحی شده  اثر انگشت از حمید بگیرم و سینا بتواند ملک را از او پس بگیرد من هم چون به آن پول نیاز داشتم قبول کردم. من طبق نقشه ای که سینا کشیده بود داروی بیهوشی خریدم در فرصتی مناسب آن را داخل آبمیوه ریختم و به حمید دادم  و اثرانگشت از او گرفتم اما در ادامه سینا گفت با توجه به اینکه او کارشناس دادگستری است اگر زنده بماند می تواند برایمان دردسر درست کند به همین خاطر به دستور سینا به حمید آمپول هوا تزریق کردم و بعد با  دستمالی که دور گردنش پیچیدم او را خفه کردیم. پس از آن حمید را به بیابانی بردیم و دفن کردیم.بعد از اظهارات متهم، سینا بازداشت شد اما همه اتهامات وارده را رد کرد با این حال کیفرخواست علیه دو متهم پرونده صادر شد و متهمان در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن تکرار ادعایش اظهار ندامت کرد.

با توجه به اینکه سینا با وثیقه آزاد بود قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری  استان تهران حکم بازداشت او را نیز صادر کردند تا از او تحقیقات بیشتری به عمل آید.

سرانجام در جلسه محاکمه که در شعبه ۱۰ برگزار شد سینا به عنوان متهم ردیف دوم به جایگاه رفت و گفت: من با مقتول اختلاف مالی داشتیم اما در موضوع قتل هیچ دخالتی نداشتم و متهم اصلی قصد دارد با دروغگویی جرمش را به گردن من بیندازد.قاسم متهم ردیف اول هم در آخرین دفاعیاتش گفت: من خیلی پشیمانم. اما طراح نقشه قتل سینا بود و با اصرار او مجبور به این کار شدم.

پس از اظهارات متهمان قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار