امروز آخرین روز تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ها به صورت مجازی سپری و این در حالی است که مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید شده است.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 09 September 2020

 ایرنا- امروز آخرین روز تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ها به صورت مجازی سپری و این در حالی است که مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید شده است.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد؛ قرار بود دور دوم این انتخابات در حوزه های باقیمانده طبق جدول زمان بندی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن به ۲۱ شهریور موکول شد.

کرونا گرچه هیجان خیابانی دور دوم انتخابات مجلس را کم کرده اما محافل انتخاباتی در فضاهای مجازی را در استان ها گرم و پرشور کرده است و مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و انقلابی خود بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی) لبیک گفته و با خلق حماسه سیاسی گام بلندی را در پیشبرد اهداف انقلاب بر خواهند داشت.

به دلیل ویروس کرونا و با توجه به آیین‌نامه تهیه شده به همین منظور، تبلیغات به صورت علنی و برپایی هرگونه تجمع ممنوع شده است و نامزدها به مدت یک هفته فرصت داشتند تا در فضای مجازی و اینترنتی و همچنین در صدا و سیمای استان متبوع خود، برای تبلیغات فعالیت داشته باشند.

از سوی دیگر کرونا با دگرگونی در سبک زندگی در این مدت هفت ماهی که از حضور آن در کشور می گذرد نه تنها جان و سلامتی مردم را به خطرانداخته بلکه موجب تغییر در سبک آموزش نیز شده است.

این روزها که مدارس فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده‌اند، کرونا نیز همکلاس بغل دستی دانش‌آموزان در آموزش‌های حضوری شده تا با کوچکترین بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، گریبان نظام آموزشی و والدین را بگیرد.

صحبت کردن از ابعاد انتشار، نحوه شیوع، تعداد مبتلایان و نحوه جلوگیری از ابتلا به کرونا است که در شکار قربانیان چنان مبهم عمل می‌کند که رفتارش به‌سادگی قابل رهگیری نیست.

گرچه وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس دستورالعمل سخت گیرانه‌ای را ارائه کرده است که براساس آن تمام دانش‌آموزان و معلمان باید حتما با ماسک و دستکش در محیط مدارس حاضر شوند

اکنون با وجود یکه تازی کرونا پذیرفتن آموزش‌های حضوری برای برخی خانواده ها و دانش آموزان بسیار سخت تر از گذشته شده است و بسیاری از خانواده ها ناگزیر به انتخاب بین ۲ مقوله مهم سلامت و آموزش فرزندان خود شدند و چاره ای جز انتخاب سلامت فرزندان خود ندارند.

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه آموزش مجازی به دانش‌آموزان در شرایط همه‌گیری کرونا اجتناب ناپذیر است که طبق آخرین اعلام آموزش و پرورش، قرار بر این است که در استان‌های با وضعیت قرمز، آموزش و تحصیل دانش‌آموزان به صورت مجازی انجام شود که برای موفقیت در این امر، ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ضروری است.

برگزاری انتخابات در خوزستان با ملاحظات بهداشتی کرونا

دکتر سید محمد علوی سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی و نظارت بر سلامت انتخابات توسط بهداشت توضیح داد و توصیه های لازم را به مردم ارائه داد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروتکل‌هایی را برای نظارت هرچه بیشترقبل و حین برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده و آن را در قالب یک برنامه منسجم و زمان بندی شده از روز چهارشنبه تا پایان انتخابات در حوزه های تحت پوشش اعمال می کند.

آمادگی پلیس برای برگزاری انتخابات البرز

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز گفت: تمهیدات لازم در بخش انتظامی و ترافیکی برای برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.

وی افزود : پلیس استان البرز در کنار سایر دستگاه های متولی در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و آرام فراهم کرده است.

رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مدارس کردستان رصد می‌شود

صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر تلاش برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس و حفظ سلامت دانش‌آموزان گفت: اکیپ‌های نظارتی رعایت این شیوه نامه‌ها در مدارس استان را رصد می‌کنند.

چند روزی از بازگشایی مدارس گذشته مه تعدادی از اولیای دانش‌آموزان مدارس با ارسال پیامک یا تماس ‌با خبرگزاری ایرنا از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در برخی مدارس و درخواست‌ مدیران برای پر کردن فرم توسط والدین برای انتخاب شیوه تحصیل فرزندانشان (حضوری یا مجازی) گلایه کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

وی در پاسخ به این سوالات اظهار داشت: آموزش و پرورش تمام توان خود را بکار بسته که مدارس استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شود لذا فعالیت مدارس برای عمل به این موضوع مهم روزانه رصد می‌شود.

وضعیت رعایت پروتکل ها در مدارس ایلام روزانه رصد می شود

رضا زینی وند مقدممدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مدارس سراسر استان روزانه توسط مسئولان و کارشناسان مورد بازدید قرار گرفته و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها رصد می شود.

وی افزود: بر اساس بازدیدهایی که از روز شنبه هفته جاری همزمان با بازگشایی مدارس انجام شده است مدارسی که برخی پروتکل ها را رعایت نکرده اند، تذکر لازم دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها برخی نواقص در مدارس دیده شده است، ادامه داد: در این زمینه تذکر داده شده است و مدیران مدارس ملزم به رعایت و اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی هستند.

سه شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

دکتر علیرضا آرمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شرایط کرونایی برخی از شهرستان‌های استان خوب نیست به طوری که شهرستان‌های ابهر، زنجان و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: برخی از شهرستان‌های استان زنجان موقعیت خوبی در خصوص بیماری کرونا دارند که با همکاری خوب مردم، شهرستان‌های طارم و ماهنشان در وضعیت سفید هستند که باید این مهم تقویت شود.

وی ، تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا را استفاده مستمر از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حال حاضر در موقعیت تثبیت آمار کرونا در استان هستیم.

تعداد بیماران و تلفات کرونا در قزوین از میانگین کشوری سبقت گرفت

منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: تعداد ابتلای روزانه بیماران و تلفات کرونا در استان از میانگین کشوری فراتر رفته به گونه ای که وضعیت قزوین در مرحله فوق قرمز قرار گرفته است.

وی افزود: رشد بیماران و تلفات ناشی از این بیماری در قزوین روزافزون بوده و شرایط بسیار نگران کننده شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های قزوین روز به روز افزایش می یابد و هر روز تعداد اشغال تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی بیشتر می شود.

بستر آموزش حضوری و مجازی در اصفهان فراهم است

محمد رضا ناظم زاده رییس ستاد پروژه مهر اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از فراهم بودن بستر آموزش دانش‌آموزان استان به شیوه حضوری، آنلاین (برخط) و آفلاین (برون خط) در فضای مجازی خبر داد.

وی افزود: بنا به دستور اخیر وزیر آموزش و پرورش اولیای دانش‌آموزان در اعزام فرزندان خود به مدرسه برای آموزش حضوری مختار هستند و این امکان برای آنها فراهم است که بتوانند در کنار آن و یا بطور کامل از آموزش‌های غیرحضوری نیز بهره ببرند. در این راستا شبکه آنلاین دانش‌آموزی با عنوان "شاد" با بارگذاری تمامی دروس قابل دسترس برای تمامی دانش‌آموزان است.

افزایش ۵ درصدی شیوع کرونا در گلستان

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ۵ درصدی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان خبر داد و گفت که به دلیل کاهش سطح مراقبت فردی و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این هفته آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته و ۶ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های رامیان، مینودشت، کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و آق قلا در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و شرایط کل استان نزدیک به هشدار است.

۸۶ هزار مدرسه در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۸۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و اتصال پنج درصد مناطق کشور نیز تا پایان امسال محقق می‌شود.

وی افزود: ۵۰۰ گیگابیت ظرفیت برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و تاکنون به دلیل آنکه هنوز در ابتدای شروع مدارس هستیم و آموزش آغاز نشده، پنج گیگ آن مشغول شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ تا ۱۴ میلیون خانواده در کشور درگیر آموزش دانش آموزان هستند، اظهار داشت: زیرساخت‌های مجازی شرایطی را فراهم می کند تا آموزش در شرایطی که سلامت دانش آموزان مهم است، انجام شود.

احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان بویراحمد وجود دارد

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹در بویراحمد به گونه ای است که احتمال می رود ظرف سه هفته آینده تعداد مرگ و میر در شهرستان افزایش یابد و نتوان بیماری کرونا را در این منطقه کنترل کرد.

وی ظهار داشت: شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹در شهرستان بویراحمد رو به افزایش است به گونه ای که بیشترین درصد موارد مثبت در روز سه شنبه با ۶۰درصد آمار استانی مربوط به این شهرستان بوده است. روند افزایش ابتلای افراد به بیماری کرونا و تعداد بیماران بستری در شهرستان بویراحمد نگران کننده است و ادامه این روند موجب مرگ افراد بیشتری در هفته های آینده می شود.

حضور افراد ناقل کرونا در تجمعات پیگرد قانونی دارد

احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور افراد دارای علایم بیماری کرونا در تجمعات، ادارات، مراسمات و جامعه خطرناک بوده و بدون تردید با آن ها برخورد قضایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی افراد کرونایی با بی توجهی نسبت به سلامت دیگران، به راحتی در جامعه حضور می یابند. اداراتی که در استان فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت نمی کنند با آن ها برخورد قانونی خواهد شد و در این میان به بانک ها نیز اخطار لازم داده شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت سفید کرونایی الزامی است

دکتر مصطفی جوانیان عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور گفت : رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی در هر شرایط از جمله وضعیت سفید الزامی است و این دستورالعمل‌ها حتی با ورود واکسن و درمان قطعی بیماری هم تنها راه پیشگیری محسوب می‌شود ، همان گونه که در مورد سایر بیماری‌های واگیر مانند آنفلوانزا پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی افزود : انتظار می رود شهروندان رعایت مسایل بهداشتی مانند پوشیدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را در هر وضعیت کرونایی حتی وضعیت سفید جدی بگیرند چون همواره برای حل هر مشکلی حتی در زمینه های غیرپزشکی هم پیشگیری بهتر از راه حل های مداخله ای دیگر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار