رییس ستاد انتخابات استان ایلام:
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: قومیت ها و ایلات مختلف اصلی ترین صحنه گردانان و بازیگران عرصه دورم دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دهلران هستند.
کد خبر: ۸۹۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری اظهار داشت: اقوام کرد، لر و عرب ساکن در شهرستان های حوزه انتخابیه دهلران بر انتخابات و نتایج آن تاثیر گذار هستند و همشهری بودن نامزدها ( هردو نامزد اهل شهرستان آبدانان هستند) نیز بر حساسیت موضوع انتخابات این مرحله افزوده است.

وی افزود: سلامت و مشارکت حداکثری مردم در این مرحله از انتخابات از اولویت های اصلی ستاد انتخابات استان ایلام است که با حضور گسترده افراد واجد شرایط، انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود.

نوذری یادآور شد: در مرحله اول انتخابات مجلس یازدهم، حوزه انتخابیه دهلران بالاترین مشارکت با ۷۲ درصد را در کشور داشت و در مجموع استان ایلام رتبه سوم مشارکت در کشور را کسب کرد.

وی در خصوص موضوع کرونا هم توضیح داد: در این مورد شیوه نامه های بهداشتی تدوین و تهیه شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان عضو مدعو به ستاد انتخابات اضافه شد.

وی اضافه کرد: تمام شعب اخذ رای موظف به گندزدایی، ضدعفونی و فاصله گذاری اجتماعی هستند و باید در ورودی شعب اخذ رای، فاصله گذاری های اجتماعی و بهداشتی به فاصله یک و نیم متر خط کشی شود. 

نوذری با بیان اینکه سلامت و بهداشت رای دهندگان اولویت است، گفت: مردم در روز انتخابات ماسک و خودکار شخصی داشته باشند و دست ها قبل از ورود به شعب و بعد از اتمام رای گیری ضدعفونی شود ضمن اینکه استفاده از اثر انگشت نیز ممنوع است.

وی اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات تخلفات برخی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات و سایر مشکلات فراروی این همه پرسی شناسایی و به فرمانداران گزارش شد تا در این مرحله آن موارد مرتفع شود.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات باید بر اساس و چارچوب قانون باشد و نامزدها و هواداران آنها از برگزاری کارناوال های تبلیغاتی، خرید و فروش رای و استفاده از شناسنامه دیگران پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران دارای ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت و ۶۶ سیار است و در این دوره از انتخابات واجدانان شرایط ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ نفر متشکل از ۶۸ هزار نفر مرد و ۶۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

با توجه به اطلاعیه شورای نگهبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه خواهد بود و در استان ایلام هم ۲ نامزد حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم راه یافته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار