معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: محیط زیست و شهرداری‌ها باید در فضای تعاملی موضوعات خود را حل و فصل کنند و اگر پس از اخطار و اقناع، شهرداری‌ها فرایندهای غلط خود را در مدیریت پسماند اصلاح نکردند برابر قوانین با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 13 September 2020

بنا بر اعلام روز یکشنبه استانداری تهران محمد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهارداشت: قطعا شهرداری‌ها باید در جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها ضوابط محیط‌زیستی را رعایت کنند و دفن با ملاحظات بهداشتی و محیط زیستی انجام گیرد تا شیرابه‌ها و سایر آلودگی‌ها در سطح شهرها منتشر نشود.

وی یادآورشد: در شرایط کرونایی رعایت این الزامات از انتشار بیماری در سطح شهرها جلوگیری می‌کند.

تقی زاده افزود: در سطح استان تهران چهار مرکز دفع پسماند داریم و به دلیل تراکم و پیوستگی شهرها به ویژه در غرب استان امکان ایجاد مراکز دفع پسماند برای هر شهر وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: ملارد، شهریار و قدس زباله‌های خود را به مرکز اخترآباد منتقل می‌کنند و اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم انتقال نهایی زباله‌های خود را به مرکز دیگری انجام می‌دهند و در شرق استان هم مرکز دیگری برای شهرستان‌های شرقی وجود دارد.

تقی زاده پیش از این بارها خواستار ساماندهی پسماندهای خانگی، صنعتی و ویژه شده بود.

روزانه به‌طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف پایتخت، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه جهت امحا و دفع به مرکز مدیریت پسماند آرادکوه منتقل می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار