کد خبر: ۸۹۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 14 September 2020

 

چرایی عدم حضور رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها
 

نمکی با اشاره به دلیل سخنرانی مجازی رییس جمهور، گفت: فشار ما بر اجرای پروتکل های بهداشتی و به خصوص حفاظت از مقامات تراز اول کشور باعث شد تا این هجران را تحمل کنند.

 به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از شبستان «سعید نمکی» در مراسم آغاز سال تحصیلی 1399-1400 که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: رییس جمهوری مشتاقانه دلشان می خواست در جمع فرهیخته دانشگاهی باشند اما باید این واقعیت را بگویم فشار ما بر اجرای پروتکل های بهداشتی و به خصوص حفاظت از مقامات تراز اول کشور باعث شد تا این هجران را تحمل کنند. به شکل ویژه از مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و رییس جمهور محترم تشکر می کنم که توصیه های همکاران بنده را در اجرای پروتکل ها رعایت می کنند، شاید همکاران من در دانشگاه ها این را ندادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز گرچه به شکل نمادین روز بازگشایی نمادین دانشگاه ها است اما هفت ماه است که همواره و بی وقفه همکاران ما در سراسر کشور تا اساتید و دانشجویان در رشته های مختلف علوم آزمایشگاهی، مامایی، پرستاری و بهداشت حضور فعال در کنار مردم برای مدیریت بیماری کرونا دارند. امروز درود می فرستم به روح تمام عزیزانی که آنها را از دست دادیم و جای آن بزرگواران در بین ما خالی است.

وی ادامه داد: در ایامی که دانشگاه ها تعطیل بود، اساتیدی داشتیم که پروانه وار به آتش زدند تا روحیه به کادر درمان بدهند و شهید سلامت شدند. در این روزهای سخت هیچ رییس دانشگاه علوم پزشکی نبود که بتواند با خانواده اش در یک روز تعطیل نهار بخورد. افتخار بزرگ و حماسه ای که آفریده شد به دلیل ایثار، گذشت و فداکاری تک تک این عزیزان بوده است. ما توانستیم با امکانات اندک در شرایط تحریم و پر مضیقه اقتصادی حماسه ای خلق کنیم که در دنیا زبانزد شویم، حتی دشمنان ما اذعان کرده اند که در ایران زمین بیماری پشت درهای بیمارستان سرگردان نشد و هیچ کس به دلیل کم بضاعت اقتصادی در پشت در بیمارستان ها با عدم پذیرش روبرو نشد و موج سهمگین کرونا را همین سربازان نظام سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی توانستند مدیریت کنند.

نمکی تصریح کرد: این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است و من به عنوان وزیر همواره داغ سوزان از دست دادن هیئت علمی علوم پزشکی را بر سینه خواهم داشت. جناب آقای رییس جمهور دانشجویان ما روزی که روپوش سفید می پوشند، انگار لباس احرام به تن می کنند تا به کعبه عشق بروند و طواف کنند و دور بیماران به عنوان کسانی که وظیفه خدمتگزاری دارند، بگردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز خوشحالم در این نشست نمادین دانشگاه های علوم پزشکی بازگشایی می شوند و اساتید مجرب در رشته های مختلف می توانند به ما کمک کنند. مسایل بهداشتی به جای خود اما مسایل اجتماعی، روانی، زیست محیطی و غیره ای داریم که انشاءالله بتوانیم از کمک این اساتید بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار