کد خبر: ۸۹۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 14 September 2020

 

 

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزئیات وضعیت آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید عبدالصمد طباطبایی نژاد با تاکید بر این که حفظ جان دانشجویان اولویت اول دانشگاه است، گفت: طبیعتا در شرایطی که با شیوع گسترده کرونا روبه رو هستیم، رویکرد دانشگاه ارائه آموزش‌های مجازی خصوصا در دروس تئوری برای تمام مقاطع دانشجویی است.‎ البته نیمسال تحصیلی جدید  از ۱۵ شهریورماه برای دانشجویانی که در دانشگاه حضور دارند، آغاز شده است.

وی از تاخیر احتمالی آغاز آموزش مجازی و یا حضوری دروس در برخی رشته‌ها خبر داد و افزود: ممکن است در برخی رشته‌ها شروع کلاس‌ها به صورت مجازی و یا حضوری تا بازه یک هفته‌ای نیز به تاخیر بیفتد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه ‎در مورد دانشجویان جدیدالورود نیز توضیح داد: اطلاع رسانی درباره دانشجویان جدیدالورود نیز در هفته‌های آتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، معرفی نمره تراز و در ادامه انتخاب دانشجو و ثبت نام انجام خواهد شد.

اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان طی شش تا هفت هفته آینده

‎دکتر طباطبایی نژاد با بیان این که نتایج نهایی  پذیرفته شدگان جدید دانشگاه طی شش تا هفت هفته آینده اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع  پاندمی کووید ۱۹  نمی‌توان برای دوماه آینده برنامه ریزی دقیقی کرد.

‎وی با اشاره به این که پس از اعلام نتایج ، ثبت نام‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد، تاکید کرد: پس از اعلام نتایج، نحوه شرایط حضور فیزیکی دانشجویان از سوی دانشگاه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. البته ثبت نام اولیه دانشجویان قطعا به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

‎دکتر طباطبایی نژاد با بیان این که  آموزش های مجازی جایگزین آموزش‌های تئوری دانشجویان خواهد شد گفت: این موضوع یکی از مصوبات شورای آموزشی دانشجویان دانشگاه است.

ضرورت حضور رزیدنت‌ها و اینترن‌ها در بخش‌های مختلف درمانی

‎وی از ضرورت حضور رزیدنت‌ها و اینترن‌ها در بخش‌های مختلف درمانی خبر داد و گفت: برخی از دروس عملی نیز در صورت امکان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

‎مدیرکل امور آموزشی دانشگاه ارائه دروس به صورت فیلم را یکی دیگر از راهکارهای موثر در آموزش ذکر کرد و افزود:  باید تا جایی که ممکن است با کمک روشهای مختلف ترددهای غیرضروری و حضور دانشجویان حذف شود و حضور دانشجویان به زمان محدودتری کاهش یابد.

 دکتر طباطبایی نژاد درباره اسکان دانشجویان خوابگاهی نیز اظهار کرد: حضور دانشجویان طبق گروه بندی در خوابگاه‌ها با کمترین حجم  و بیشترین بازدهی انجام می شود. 

نحوه حضور دانشجویان کارآموزی و کارورزی و استیجرها

وی درباره دانشجویانی که در حال حاضر در مقاطع کارآموزی و کارورزی در مقطع پایه کارشناسی تحصیل می‌کنند نیز گفت: در  شورای آموزش دانشجویان به دانشکده‌ها این اختیار داده شده تا زمان برگزاری دوره‌ها با  حفظ ساعات درسی، ترددها کاهش یابد و همانند دروس عملی نیز ساعت کلی فعالیت‌ها حفظ  تا مسایل ایمنی و مراقبتهای بهداشتی در بالاترین سطح انجام شود.

دکتر طباطبایی نژاد یادآور شد: امکان کوتاه کردن دروس کارآموزی و کارورزی با صلاحدید دانشگاه و دانشکده با حفظ ساعات درسی و عملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان استیجرها در بیمارستانها و مراکز درمانی  امری ضروری است خاطرنشان کرد: در مورد این دانشجویان هم کوتاه‌تر شدن زمان حضور هیچ منعی ندارد و این افراد می‌توانند خدمات را در ساعات کمتری در بخشها ارائه دهند.

وی بر ضرورت حضور دانشجویان در بخش‌های کارآموزی پزشکی تاکید کرد و گفت: در مورد انترن ها، رزیدنت‌ها و دستیاران با توجه به اینکه این گروه خدمات درمانی ارائه می‌دهند لازم است در بیمارستان‌ها حضور کامل داشته باشند.

نزدیک به یک سوم تا ۴۰ درصد دانشجویان نیازمند حضور در مراکز درمانی 

وی تاکید کرد: حدودا نزدیک به یک سوم تا ۴۰ درصد دانشجویان نیازمند حضور در مراکز درمانی هستند و  در مجموع در مورد  ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود تا حضور همزمان دانشجویان به حداقل برسد. باید به عددی برسیم که این حجم از ترددها و حضور در توان خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها باشد.

وی با بیان این که در ترم جدید یک سوم دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد، توضیح داد: در این ترم دروس بصورت تعاملی( ارتباط استاد و دانشجو)  ارائه و تمامی برنامه‌های آموزشی ضمن توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها توزیع می‌شود. 

دکتر طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به ارتقای چشمگیر آموزش‌های دانشگاه در مقایسه با ترم گذشته اظهار امیدواری کرد: پیش بینی می‌شود در ترم پیش رو خدمات مناسب‌تری در حوزه ارزشیابی آموزش ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار