رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که خود را مأمور اداره پست معرفی می‌کرد و بسته‌های جعلی را تحویل می‌داد، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 15 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ علی جمالی  اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی و شکایت نماینده حقوقی اداره کل پست استان مبنی بر اینکه اخیراً نوعی کلاهبرداری با عنوان تحویل بسته‌های پستی جعلی حاوی کارت سلامت با دریافت مبالغی از شهروندان در سطح استان کلاهبرداری می‌کند، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و تحقیقات اولیه شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم که اقدام به تحویل پاکت‌های جعلی با نشان اداره پست می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این نوع کلاهبرداری، افراد سودجو قبل از ارسال بسته‌ها با شهروندان ارتباط برقرار کرده و با وعده ویزیت‌های ارزان قیمت بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان مشخصات و هویت افراد را ثبت و کارت‌های جعلی تحت عنوان کارت سلامت را ارسال و در هنگام تحویل مبالغی را از آنان دریافت می‌کنند.

سرهنگ جمالی توصیه کرد: شهروندان اطلاعات شخصی و آدرس خود را در اختیار افراد و شرکت‌ها قبل از شناسایی هویت واقعی آن‌ها قرار ندهند و از پرداخت هرگونه وجهی در قالب دریافت هزینه پستی به افراد ناشناس خودداری کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار