سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مراجعه به بانک‌ها و مراکز شلوغ، حضور در مهمانی‌ها بالای ده نفر، عروسی‌ها و عزاداری‌ها و سفر از دلایل ابتلا به کرونا است.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 16 September 2020

برای در امان ماندن از کرونا به این مکان‌ها نروید

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, پیمان نامدار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: این بیماری حداقل دو سال با ماست و باید موازین بهداشتی را با شدت رعایت کنیم چرا که تعطیل کردن و قرنطینه آسیب ها و فشارهای اقتصادی را تشدید می کند.

به گفته نامدار ؛ در نظر سنجی از مبتلایان مشخص شده است که بیشتر این افراد از ماسک استفاده نمی کرده اند و با افراد کرونایی در تماس بوده اند.

وی ادامه داد: مراجعه به بانک ها و مراکز شلوغ, حضور در مهمانی ها بالای ده نفر , عروسی ها و عزاداری ها و سفر از دیگر دلایل ابتلا به این بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بااشاره به ظرفیت مراکز درمانی استان گفت: در شروع بیماری کرونا ما 400 تخت بیمارستانی و 40 تخت ویژه برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم و اولین بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه را راه اندازی کردیم تا شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود: در فاز اول بیماری این 400 تخت ها بیمارستانی پر نشد و نهایت 360 بیمار کرونایی بستری داشتیم اما با افزایش بیماران کرونایی در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی به این بیماران اختصاص داده شده است و تمام بیمارستان های خصوصی استان هم با در نظر گرفتن بخش ویژه آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بخش های دیگر بیمارستان ها نیز فعال است و شهروندان اطمینان داشته باشند که بخش بیماران کرونایی در مراکز درمانی ایزوله و مجزا است.

نامدار با اشاره به مراکز درمانی دیگر شهرستان های استان هم گفت: هنوز دارویی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد و تمام داروها به صورت آزمایشی و خدمات در همه مراکز درمانی استان یکسان است و نیازی به انتقال بیماران از دیگر شهرستان ها به قزوین نیست.

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: اگر در مدرسه سیستم تهویه مناسب نباشد آموزش باید به صورت غیر حضوری باشد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ؛ روند افزایش این بیماری در بین خانم ها روبه افزایش است و در حال حاضر 48 درصد مبتلایان خانم و 52 درصد مرد هستند.

نامدار افزود: 40 درصد مبتلایان خانم های خانه دار هستند و بعد از آن ها بازنشستگان , کارگران و کارکنان کارخانه ها, کارمندان و کادر درمانی به ترتیب بیشتر آمار ابتلا را دارند.

وی ادامه داد:  در حال حاضر وضعیت کرونا در قزوین , تاکستان و بوئین زهرا قرمز , در البرز نارنجی و در آوج و آبیک هم زرد است.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار