مهم ترین دغدغه در حوزه خدمات درمان جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به بیماران است.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 17 September 2020

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار با بیان این که کرونا عمده ترین چالشی به شمار می آید که جهان با آن دست و پنجه نرم می کند و ایمنی بیمار اهمیت خاصی پیدا کرده، گفت: استاندارهای ایمنی این روزها نقش خود را پررنگ تر نشان می دهد و سازمان بهداشت جهانی به همین دلیل امسال را به ایمنی کادر درمان نام گذاری کرده است.
دکتر کلیدری گفت: نگرانی سازمان بهداشت جهانی در شرایط سخت امروز به حداکثر رسیدن آسیب کادر درمان از لحاظ ابتلا و خستگی است که بر کیفیت خدمات بر بیماران تاثیر می گذارد و حتی در مقطع فعلی می تواند میزان مرگ و میرها را افزایش دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: تاکنون بالغ بر هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شده اند و شماری از کادر درمان نیز به شهادت رسیدند و موضوعی که این روزها خستگی همکاران ما را تشدید می کند این است که از سوی فضای بیرونی اجتماع و سیاست های  کلان هیچ حمایتی نمی شوند.

کلیدری با بیان این که کرونا در استان شیوع بسیار بالایی دارد و این مسئله از سوی مردم به عنوان اصلی ترین عامل انتقال نادیده گرفته می شود، گفت: همکاران ما گلایه می کنند که در خط مقدم جنگ با بیماری هستیم اما چرا تفرجگاه ها به این شکل فعال هستند و فاصله گذاری رعایت نمی شوند.
وی افزود: در داخل بیمارستان از جهت امکانات حفاظتی ثبات نسبی را برقرار کرده ایم اما اگر تعداد بیماران بیشتر شوند امکان دارد با چالش روبه رو شویم .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آمار تست مثبت کرونا استان اشاره کرد و گفت: در روز‌های گذشته یک سوم آمار کشور مربوط به اصفهان است و تعداد بیماران بستری در حال افزایش هستند و به بالای ۲۰۰ بیمار در شبانه روز رسیده و یک فاجعه در حال اتفاق افتادن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار