کد خبر: ۹۰۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 19 September 2020

معاون نیروی انسانی تهران بزرگ توضیحاتی درباره چگونگی جذب نیروهای مشاور در کلانتری‌ها ارائه کرد.

«سرهنگ ایوب گرامی» معاون نیروی انسانی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جذب نیروهای مشاور در کلانتری‌ها گفت: با تحصیلات حداقل لیسانس و فوق‌لیسانس مشاوران زن برای دفاتر مددکاری در کلانتری‌ها به صورت خرید خدمت جذب نیروی انتظامی می‌شوند. البته جذب مشاوران به صورت خرید خدمتی محدود است، اما مشاوران می‌توانند در صورت تمایل با پلیس به صورت افتخاری نیز همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه از این افراد در دفاتر مشاوره کلانتری‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: چنانچه مشاور قوی باشد، خیلی از پرونده‌ها بدون مراجعه به مراجع قضایی حل می‌شود و هم وقت مراجع‌ قضایی با موضوعات پیش‌افتاده گرفته نمی‌شود و هم مشکلات مردم سریعتر برطرف می‌شود و همچنین در هزینه و زمان رسیدگی به این پرونده‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

معاون نیروی انسانی تهران بزرگ تصریح کرد: معمولا از مشاوران زن در دفاتر مشاوره استفاده می‌شود که همانطور که گفتم به صورت خرید خدمتی به استخدام نیروی انتظامی در می‌آیند. افرادی هم که می‌خواهند به صورت افتخاری در واحد مشاوره پلیس فعالیت داشته باشند، می‌توانند به دفتر پلیس افتخاری در خیابان پروین مراجعه کنند. در کلانتری‌های سراسر تهران دفاتر مشاوره وجود دارد و افراد می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره رایگان به این محل‌ها مراجعه کنند.

سرهنگ گرامی همچنین درباره پلیس افتخاری تصریح کرد: در جذب پلیس افتخاری مواردی مانند سن، تحصیلات، جنس، قد، وزن و ... مطرح نیست، پلیس افتخاری به نوعی بسیج نیروی انتظامی است، اما چنانچه در انجام ماموریتی برای این افراد مشکلی ایجاد شود؛ هیچ تفاوتی بین آنها و کادر نیروی انتظامی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تناسب اندام نیروهای انتظامی گفت: در استخدام نیروها قطعا موضوعات مانند قد، وزن، توان جسمی و مواردی از این دست مد نظر قرار می‌گیرد، قد مورد نظر برای خانم‌ها در مواردی که اخیرا به استخدام نیروی انتظامی در می‌آیند 165 و برای آقایان 170 است.

معاون نیروی انسانی تهران بزرگ درباره برخی افراد در نیروی انتظامی که دارای اضافه وزن هستند، تصریح کرد: برای اینکه نیروهایی که دارای اضافه وزن هستند به وزن مطلوب برسند، مشوق‌هایی مانند اهدای لوح برای آنها در نظر گرفته شده است تا با کاهش وزن به وزن ایده‌‌ال برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار