کد خبر: ۹۰۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 20 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» روستای کندر با آثار باستانی و حفره‌های مرموز تاریخی و کوهستانی اش از توابع شهرستان کرج است.

حسن شاه‌محمدی، البرز پژوه گفت: کندر به نام‌های دیگری مانند کن دور و کهن دور هم خوانده می‌شود و به این دلیل به آن کهن دور می گویند که دارای اشیای قدیمی است و دلیل اینکه به آن کن دور می گویند این است که به امامزاده داوود راه دارد.

او افزود: در زمانی نه چندان دور زنان روستا در منزل به قالی‌بافی مشغول بودند اما امروزه به دلیل گرانی پشم، قالی بافی دیگر رونق ندارد و در حال حاضر ۳ الی ۴ دار قالی در روستا وجود دارد که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شاه‌محمدی گفت: کندر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که از جمله آن می توان به چشمه آب معدنی اشاره کرد .

او افزود: در دل کوه‌های روستا حفره‌هایی به چشم می‌خورد که شکل منظمی دارند به همین دلیل می‌توان گفت ساخت دست بشر است که به منظور استفاده خاصی ساخته شده‌اند به طور مثال در دل یکی از کوه‌ها حفره‌ای وجود دارد که به طور حتم به منظور تیراندازی به دشمنان مورد استفاده قرار می گرفته است که به آن اشکفت گفته می‌شود.

این البرزپژوه گفت: خانه های قدیمی روستا همچنان بافت خشتی و گلی خود را حفظ کرده‌اند اما برخی خانه‌ها بازسازی شده‌اند و شکل اولیه خود را از دست داده‌اند. از جاذبه‌های تاریخی و باستانی دیگر این روستا می توان از امام زاده عبدالله(ع)، امامزاده طاهر(ع)، تپه های باستانی و قبرستان قدیمی کندر نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار