معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه "۷۰ درصد از رشته‌های علمی ما در حوزه‌های غیر علوم‌انسانی است" گفت: مهمترین وظیفه حوزه و دانشگاه کشف قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشوری است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامحسین رحیمی امروز در نخستین جلسه مجمع رؤسای پژوهشگاه های علوم انسانی-اسلامی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشگاه های علوم اسلامی باید تدوین و چاپ مقالات بین المللی را در دستور خود قرار دهد.

وی افزود: به‌عنوان وزارت علوم از پژوهشگاه معارف اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که بیشترین ارتباطات را با وزارت علوم دارند توقع داریم، در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زیرساخت ها به نوعی فراهم است و این نقطه می تواند شروع همکاری حوزه و دانشگاه از نظر علمی هم باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باتوجه به موافقت وزیر علوم قرار شد بازدیدی از مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه ها و پارک علم و فناوری قم انجام شود که انصافاً توانمندی‌های واقعی در اینجا نهفته است؛ با تشکیل این مجمع، پشتوانه علمی - تحقیقاتی خوبی برای حوزه تشکیل خواهد شد.

رحیمی با اشاره به رسالت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مهمترین وظیفه حوزه و دانشگاه کشف قابلیت ها و توانمندی های کشوری است، وگرنه در محدوده پژوهشگاه و دانشگاه ظرفیت ها محدود هستند.

وی با بیان اینکه "70 درصد از رشته‌های علمی ما در حوزه های غیرعلوم انسانی است" تصریح کرد: اگر نیاز باشد باید یکسری پژوهشکده‌های جدید را منحل می‌کنیم و تعدادی پژوهشکده مؤثر تأسیس شوند و این یک سرخطی را به ما می‌دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بخش زیادی از امور تحقیقاتی که انجام می شود، جزو نیازهای علمی و تحقیقاتی بوده است و باید برای برخی از شاخه‌ها و دیسیبلیم‌های علمی، قالب‌ها را مشخص کنیم و در قوانین و اهداف برخی پژوهشکده ها باید تجدید نظر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار