به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، شهردار و مدیران شهری قزوین با شهروندان رکاب زدند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 22 September 2020


به گزارش گزارش خبرگزاری تابناک قزوین؛ صبح امروز طی برنامه‌ای، به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین و جمعی از مدیران شهری با شهروندان رکاب زدند.
در این برنامه که عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان نیز حضور داشت و با پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو همزمان شده بود، دوچرخه‌سواران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از میدان میرعماد تا عمارت بلدیه دوچرخه‌سواری کردند.
برگزارکننده برنامه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با مشارکت انجمن دوستداران دوچرخه بود و با هدف ترویج استفاده از دوچرخه به جای خودروی شخصی برگزار شد.
شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در حاشیه برنامه این باره اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو در شهر قزوین نیز همزمان با سایر شهرهای دنیا با برگزاری برنامه‌هایی گرامی داشته می‌شود که هم‌رکابی شهردار و مدیران شهرداری قزوین با شهروندان از جمله آنهاست.
او افزود: در این روز مردم به کنار گذاشتن خودروی شخصی و جایگزینی مدهای حمل‌ونقلی دیگری مانند پیاده‌روی, دوچرخه‌سواری و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراخوانده می‌شوند و می‌توانند برخی امور مانند خرید روزمره را هم بدون خودرو انجام دهند.
زرآبادی‌پور ادامه داد: امروز کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری قزوین نیز به مناسبت روز جهانی بدون خودرو و چند مناسبت دیگر شامل روز سرباز و بازگشایی نمادین مدارس رایگان است و مردم می‌توانند از خدمات این ناوگان بهره‌مند شوند؛ اما به منظور حفظ سلامت مردم و اطمینان خاطر آنها، اتوبوس‌ها دو بار در روز ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و تعداد ناوگان فعال نیز با هدف کاهش تراکم مسافران در داخل اتوبوس‌ها افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار