رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای پایش وضعیت کرونا در مدارس همزمان با شیوع موج سوم کرونا در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 22 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شیوع خیز سوم کرونا در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه دارو و واکسن این بیماری شناخته نشده، تنها راه مقابله با این بیماری در مقطع کنونی فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم گسترده تلفات بیماری کرونا که به تشبیه مقام معظم رهبری به مانند سقوط هواپیمای مسافربری است، نیاز به برنامه‌ریزی و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه دارد. در این شرایط چه اجباری برای برگزاری کلاس‌‎های حضوری وجود دارد.
وی با بیان اینکه تأکید کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به ادامه آموزش‌های حضوری حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: بر همین مبنا کمیسیون، کمیته‌ای ویژه برای پایش وضعیت کرونا در کشور تشکیل خواهد داد تا به صورت روزانه از ستاد ملی کرونا گزارشی دریافت کند تا بر همین اساس آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری هدایت شود.
پایش روزانه وضعیت کرونا در هر استان باید مبنای تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس باشد
اسماعیلی یادآور شد: پایش روزانه وضعیت کرونا در مدارس باید مبنای تصمیم‌گیری در هر استان باشد و تصمیم‌گیری درباره مدارس در مناطق دور افتاده نباید از ساختمان‌ وزارتخانه‌ها در تهران اتخاذ شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: برپایی کلاس‌های درس به صورت حضوری نوعی فرار به جلو از آموزش مجازی نیز به شمار می‌آید؛ چراکه اصرار بر آموزش حضوری در این شرایط خطرناک به این معنا است که  ما نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار