معاون استاندار قم با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت، ۱۰ میلیون عدد ماسک در استان قم ذخیره‌شده است گفت: روزانه ۳۷۰ هزار عدد ماسک در قم تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری امروز در حاشیه چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین مایحتاج مردم یکی از موضوعات مهم در جلسات تنظیم بازار است که خوشبختانه قیمت مصوب مرغ در قم به‌خوبی عملیاتی شده و سایر کالاها نیز در دسترس مردم قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: مازاد آنچه از قم وارد می‌شود، روزانه 40 تن به غیر از قطعه‌بندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تخم‌مرغ نیز از امروز روزانه به میزان 40 تن با قیمت مصوب 14 هزار و 500 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی گاز مایع توسط شرکت پخش تأکید شده در اختیار مصرف‌کننده واقعی قرار بگیرد تا تولیدکننده و مصرف‌کننده خانگی و واحد صنعتی از آن استفاده کنند، ابراز کرد: این ساماندهی در جهت تأمین گاز و جلوگیری از افزایش قیمت از مردادماه آغازشده است.

غضنفری اضافه کرد: تأمین نیاز قم در شکر و برنج و روغن از دیگر مصوبات بود که دراین‌باره سهم استان در زمینه برنج تأمین‌شده و در مورد شکر نیز 600 تن توسط مدیریت بازرگانی و غله استان تا دو هفته دیگر تأمین شود و تأمین روغن نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در مورد مرغ و گوشت به حد کفایت توزیع و ذخیره‌سازی شده است و دراین‌باره مشکلی وجود ندارد خاطرنشان کرد: با استمرار بازرسی، نظارت و جلوگیری از اجحاف به مردم باید در افزایش قیمت‌ها به ساماندهی بپردازیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: بر روی کالاهایی که قیمت مصوب داشته باید نظارت باشد و کالاهایی که هنوز به قیمت مصوب نرسیده با آنالیز تعیین قیمت شود و در نظارت از بروز جرائم پیشگیری به عمل آید.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه روزانه370 هزار عدد ماسک تولید می‌شود،10 میلیون عدد ماسک در استان قم ذخیره‌شده که این رقم به غیر از ذخیره استراتژیک علوم پزشکی است و قرار شد بر مازاد نیاز تعیین تکلیف و به سایر نقاط صادر شود.

غضنفری اظهار داشت: در ارتباط با تأمین استان قم ظرفیت‌سازی خوبی با کمک تولیدکنندگان در جهت تولید ماسک اتفاق افتاد و به دپوی خوبی رسیدیم و ماسک به‌وفور در دسترس مردم قم قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار