کد خبر: ۹۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲ 23 September 2020

 

در حالی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد با مشکلات متعددی در سامانه آموزشیار مواجه هستند که مسئولان این دانشگاه می‌گویند مشکلات به تدریج در حال رفع شدن است.


سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد که تمامی فرایندهای مربوط به انتخاب‌ واحد، پرداخت شهریه، صدور گواهی‌های مورد نیاز دانشجویان، انتقالی دانشجویان و. .. در آن انجام می‌شود، ۲۶ مردادماه امسال فعالیت خود را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد و فعالیت رسمی ‌اش از ۱۰ شهریور شروع شد.
در هفته‌های اخیر دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای در سامانه آموزشیار مواجه شدند که یکی از آنها مربوط می‌شود به عدم تطبیق نمرات در سایت جدید با سایت قبلی. حتی برخی اطلاعات مالی دانشجویان به اشتباه در سامانه آموزشیار ثبت شده است.
مشکل دیگری که دانشجویان مطرح کردند، وارد نشدن نمرات نیمسال دوم ۹۸ در سامانه آموزشیار است. در صورت وارد نشدن نمرات، امکان انتخاب واحد برای آنها وجود ندارد. همچنین دانشجویان می‌گویند سایت مدام error می‌دهد و از دسترس خارج می‌شود. نامشخص بودن بازه زمانی اعتراض به نمرات‌ترم گذشته و‌ترم تابستان نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که از سوی دانشجویان مورد سؤال است.
برخی دانشجویان این گلایه را مطرح می‌کنند که فرایند فارغ‌التحصیلان آنها با اختلال مواجه شده است؛ در همین رابطه یک دانشجوی دکتری واحد تهران مرکز می‌گوید: به دلیل راه‌اندازی سامانه آموزشیار نمرات ما اعم از نمرات دروس و نمره پایان نامه از بهمن ماه وارد سامانه نشده است و هر بار که با آموزش دانشگاه تماس می‌گیریم می‌گویند سیستم قطع است. امروز در تماسی که با آموزش دانشگاه داشتیم اعلام کردند قرار است به کارشناسان آموزش دهند که چطور نمرات را وارد سیستم کنند!
دانشجوی دیگری در همین رابطه می‌گوید: من دانشجوی‌ترم آخر هستم و سرباز محسوب می‌شوم و اگر تا تاریخ ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل نشوم، برای سربازی‌ام مشکل به‌وجود می‌آید.
دانشگاه آزاد درخصوص اطلاعات متناقض در سامانه قدیم و جدید از دانشجویان خواسته است تا حتما در اولین ورودشان به سامانه آموزشیار کارنامه آموزشی و مالی‌ را با آنچه در سیستم قبلی وجود داشت، تطبیق دهند و اگر مغایرتی وجود داشت از طریق راه‌های ارتباطی موجود مسئله را به کارشناسان آموزشی اطلاع دهند.
آن‌طور که دانشگاه آزاد اعلام کرده در سیستم جدید به واحدهای دانشگاهی اطلاع داده شده که امکان ثبت اعتراض به نمره را برای‌ترم تابستان و نمرات جدیدی که ثبت می‌شود، فعال کنند تا دانشجو نگرانی‌ از این بابت نداشته باشد که بازه اعتراض به نمره تمام شده است.
در همین ارتباط، مدیرکل توسعه شبکه علمی‌هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره مشکل ورود دانشجویان به سامانه توضیح داده و گفته است: پیشنهادم به دانشجویان این است که حتما الگوریتمی‌که برای ورود به سامانه لحاظ کرده‌ایم را مطالعه کنند و تنها کافی است به سایت دانشگاه مراجعه کنند.
وی ادامه داد: البته ممکن است دانشجویانی را داشته باشیم که مبداشان یک واحد باشد اما در‌ترم بهمن‌ماه در واحد دیگر میهمان شده‌اند که بر اساس آن دانشجو دو شماره دانشجویی دارد که یکی برای واحد مبدا و دیگری واحد مقصد است، به همین دلیل این احتمال دارد که با شماره دانشجویی مبدا امکان دسترسی به سامانه را نداشته باشد، این دسته از دانشجویان باید با مرکز پاسخگویی با  شماره ۴۷۹۱۹۱۰۰  تماس بگیرند تا کارشناسان در لحظه دانشجو را راهنمایی کنند.
به نقل از مهر؛ رئیس دانشگاه آزاد اخیراً درباره مشکل عدم ثبت نمرات دانشجویان در سامانه آموزشیار، گفت: پس از راه‌اندازی سامانه آموزشیار ما با حجم دروسی مواجه شدیم که نمرات آن توسط استاد ثبت شده بود اما آموزش آن را ثبت نکرده بود. از هفته گذشته تاکنون حدود ۳ میلیون نمره جدید که مربوط به‌ترم گذشته بود، ثبت شده است و همکاران ما در آموزش واحدها در حال ثبت سایر نمرات در این سامانه هستند.
وی با‌ اشاره به اینکه کارشناسان آموزش واحدها همچنان در حال ثبت نمرات هستند، گفت: این سامانه باعث می‌شود که دانشجویان موضوع تاخیر در اعلام نمره خود را پیگیری کنند. دوستان ما در نظارت و ارزیابی هر جایی که نمره درسی اعلام نشود، متوجه و پیگیر خواهند شد. گفتنی است نامبرده همچنین در نشست خبری خود از دانشجویانی که به واسطه راه‌اندازی سامانه جدید، با مشکل مواجه شدند عذرخواهی کرد.
در همین زمینه، رئیس مرکز سنجش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد درباره مشکلات فارغ‌التحصیلان در سامانه آموزشیار گفت: اخیراً رئیس دانشگاه آزاد در بخشنامه‌ای به روسای واحدهای استانی تأکید کرد که با توجه به مشکلات ثبت نمرات، امور مربوط به این دانشجویان تسهیل شود.
وی ادامه داد: ریاست دانشگاه مجوز داد که مستندسازی سوابق تحصیلی مربوط به فارغ‌التحصیلی دانشجویان انجام شود و کارهای دانشجویانی که باید هرچه سریع‌تر فارغ‌التحصیل شوند، در سامانه قدیم و جدید انجام و پس از آن داده‌ها در زمان بهتری وارد سامانه آموزشیار شود.
نامبرده همچنین خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه آزاد در این بخشنامه تأکید کرده است که فارغ‌التحصیلی دانشجویان باید پیگیری شود و فارغ‌التحصیلی آنهایی که اضطرار دارند، باید تا ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیلی آنها انجام پذیرد. البته آخرین مهلت فارغ‌التحصیلی با توجه به شرایط کرونا یک ماه تمدید شده و دانشجویان تا آخر مهر مهلت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار