نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به خاطر عمل به قرآن است.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 23 September 2020

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی که در دبیرستان پسرانه شاهد قائم(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان را صاحب کشور ما می‌دانستند و در تهران به همراه صهیونیست‌ها جولان می‌دادند.

وی ادامه داد: در آن دوران در شرایطی بودیم که در تمام بخش‌ها وابسته‌ی به اجانب بودیم و اندیشمندان و دانشگاهیان کشور فرصت تولید نداشتند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار می‌گرفت و ارزش محسوب نمی‌شد و حتی کسانی که در این عرصه گام بر می‌داشتند تنبیه می‌شدند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در آغاز دفاع مقدس توان تولید هیچ نوع سلاح و ابزار دفاعی را نداشتیم چرا که پشتوانه‌های خلاقیت، نوآوری و تولید ایجاد نشده بود اما در ادامه به برکت انقلاب اسلامی این فرصت ایجاد شد و امروز در سطح بسیار بالایی از توان تولید در عرصه نظامی قرار داریم.

 

وی اظهار کرد: طبق آیات الهی هر کسی به دشمنان تکیه کند از میان خواهد رفت و صدام یکی از آنهاست که توسط آمریکایی‌ها که از او حمایت می‌کردند و تجهیزات نظامی در اختیارش می‌گذاشتند، از بین رفت و تفسیر آیه قرآن را در این ماجرا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: زمانی آمریکایی‌ها به راحتی وارد عراق شدند و صدام را از میان بردند و در منطقه جولان می‌دادند اما امروز به برکت مقاومت منطقه آنها مجبورند عراق، سوریه و افغانستان را ترک کنند و این مهم از برکات انقلاب است.

 

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: این عزت و اقتداری که امروز به آن دست یافته‌ایم بخاطر عمل به قرآن است چرا که خدا فرمود اگر به یاری دین خدا بیایید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد و در انقلاب این مهم تحقق یافت و به عزت دست یافتیم.

 

وی افزود: خداوند در قرآن فرموده خودتان را در مقابل دشمنان قوی، نیرومند و مسلح کنید و جمهوری اسلامی به این آیه شریفه عمل کرد و بحمدالله به درجات بالایی از قدرت و توان نظامی دست یافته‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن فرموده همه عزت ها نزد خداوند است، همانطور که همه قوت ها نزد خداست و اگر می خواهیم به قوت، عزت و کرامت دست یابیم می‌باید خدایی شویم و هر چه خدایی‌تر شویم به قوت، عزت و کرامت بیشتری دست می‌یابیم.

 

آیت‌الله عابدینی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد: بیانات نورانی رهبر فرزانه انقلاب سر فصل درس‌های صداقت، کرامت، عزت، اقتدار، استقلال و آزادی است و همه باید تلاش کنیم فرمایشات نورانی و مؤثر ایشان را چراغ راه خود قرار دهیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار