مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:
نشست خبری رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل این اداره برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 23 September 2020

از خودگذشتگی شهدا جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد

به گزارش «تابناک البرز» در این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از زحمات رسانه های استان در تببین فرهنگ شهدا گفت: نقش شهیدان و ایثارگران در شکل گیری، تثبیت و تداوم‌انقلاب نقش اساسی است و اگر این همه مجاهدت و از خودگذشتگی آنان نبود جنگ به دفاع مقدس تبدیل نمی گردید.

دکتر رستمیان اظهار کرد: منشا اصلی پیروزی ما شهادت طلبی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و رزمندگان ما بود و درود میفرستیم بر تمام آنانی که در ۸ سال دفاع مقدس جان عزیز خود را نثار کردند.

 وی ادامه داد: ما نتوانسته ایم آن چه که باید را از دفاع مقدس به نسل جوان منتقل کنیم چرا که در بسیاری از عرصه ها امکانات کمی وجود داشت و تمام ۹ میلیون نفری که درگیر جنگ در بخش های مختلف بودند گنجینه مهمی از دفاع مقدس داشته و دارند.

 این مسوول افزود: همنه باید تلاش کنیم مولفه از خودگذشتگی را که میراث شهداست به خوبی به آینده منتقل کرده و این فرهنگ را پر رنگ تر کنیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین بیان کرد: ما حتا در بسیاری از جنگهای بیش از هزار سال قبل متاسفانه برخی از بخش های کشور خود را از دست دادیم اما به برکت خون شهدا با مقاومت و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم و براي انتقال این فرهنگ که همان ایثار و از خودگذشتگی است همچنان دیر نیست. 

رستمیان تصریح کرد:باید تلاش کنیم با هر ابزاری که در عرصه فرهنگ شهادت است اندیشه شیعه و دفاع از مظلومان جهان را به جهانیان عرضه کنیم و انجام این مهم با عافیت طلبی محقق نمی شود چرا که جریان دفاع مقدس را روحیه مقاومت و ایثار به حرکت در آورد.

 وی گفت: شهدا افسانه نیستند و واقعیت داشته اند و مرام و مسلک شان را همچون شهید باکری ها باید در بین جوانان ترویج دهیم. 

این مسوول اظهار کرد: هفته دفاع مقدس همه ما را مکلف می کند از همه کسانی که خوبی ها کرده اند و فرهنگ عاشورا را انتقال داده اند تا این زمان، ارج نهیم.

 رستمیان تصریح کرد: باید رفت و شنید آن چه شهدا خلق کرده اند. این مسوول بیان کرد: فراهم آوری تولیدات قوی در بخش کودک و رسانه و ... باید بیش از گذشته دنبال شود و آن چه را که باور داریم به آیندگان انتقال دهیم چرا که اگر کوتاه بیاییم تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد‌ چرا که این مهم سرمایه ای برای آینده خواهد بود.

این مسوول با اشاره به روحیه ایثارگری در بخش های مختلف بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و فداکاری جامعه پزشکی نشان دادند که جامعه پزشکی کشورمان هم چون شهدا و رزمندگان دارای روحیه ایثار و از خودگذشتگی هستند.

رستمیان تاکید کرد: ما هزینه بسیاری برای این مهم همچون سردار سلیمانی داده ایم و باز هم همچنان این راه را ادامه خواهیم داد‌ و انتقال محتوا نیز بخش مهمی از آن بر عهده رسانه هاست.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیان محتوا در این خصوص که در جبهه ها چه گذشت و چه کردند بر عهده رسانه ها و صاحبان اندیشه و قلم است.

رستمیان تصریح کرد: اگر اراده در تبیین فرهنگ شهدا و ترویج ایثار و شهادت باشد این مهم به خوبی بیان و اشاعه داده خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: از همه همشهریان می خواهم برای گرامیداشت مقام شهدا در روز پنج شنبه ۳ مهرماه ساعت ۱۵ در امام زاده محمد ص و گلزارهای شهدای استان و کرج که همزمان به صورت کشوری برگزار می شود حضور یابند. 

این مسوول در بخشی دیگر گفت:از سال ۸۶ طرح جمع آوری آثار فیزیکی نوشتاری و ... شهدا را انجام دادیم و هم اکنون همه آنها را به صورت دیجیتالی نگهداری و اصل آثار در مخزن و موزه آثار شهدا و یک نسخه تحویل خانواده هایشان و یک نسخه برای خودمان تهیه کرده ایم. 

وی تاکید کرد: جای کار در عرصه فعالیت های فرهنگی برای شهدا بسیار است و تولیدات و طرح جمع آوری خاطرات خانواده های شهدا و ... از جمله فعالیت ها در این زمینه بوده است.

دانش کهن معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت رسانه ها در این عرصه گفت:در هفته دفاع مقدس بنیاد برنامه های مختلفی از جمله برپایی کاروان آزادگان و تجلیل از مدافعان عرصه سلامت، پنج شنبه سه مهرماه بزرگداشت روز شهدا با همراهی همه دستگاه‌ها که کاروان نمادین از ۹ صبح با رعایت پروتکل ها حرکت به سمت میدان شهدا خواهیم داشت تا میدان شهدا که در میدان شهدا مدافعان سلامت نیز به جمع ما خواهند پیوست و ...، گلباران مزار شهدا ی امام زاده محمد ص با حضور مسوولان توسط هلی کوپتر و مسوولان، برنامه فرهنگی و هنری در پارک تنیس که گروه های سرود و تاتر به ارایه برنامه خواهند پرداخت، برپایی نمایشگاه در پارک تنیس و برپایی عرفه توسط فرزندان شهدا، برنامه ویو کنفرانس کشوری و.... از جمله برنامه های تدوین شده در این زمینه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار