مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم از راه‌اندازی 2 رشته کارشناسی حرفه‌ای روایت‌گری دفاع مقدس در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لقمان‌پور در مراسم افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در که به صورت مشترک و ویدئوکنفرانس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه دو رشته کارشناسی حرفه‌ای روایت گری دفاع مقدس در باغ‌موزه قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود اظهار کرد: کتابخانه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به بزرگترین و غنی‌ترین کتابخانه فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل خواهد شد.

وی از راه‌اندازی نخستین پارک دانشگاه در باغ‌موزه قم خبر داد و با بیان اینکه هشت رشته کارشناسی ارشد و  یک‌ رشته دکترا در آینده در این باغ‌موزه راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: فضاهای مختلفی از جمله مرکز اسناد و مدارک، کتابخانه و ادبیات، سازمان فرهنگی هنری، بخش آموزش، سازمان زنان دفاع مقدس، بخش روحانیت، پیشکسوتان و غیره در این باغ‌موزه راه‌اندازی شده و در اختیار مردم خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به محوطه 32 هکتاری باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: تجهیزات نظامی در محوطه این باغ‌موزه جانمایی شده، البته کاستی‌هایی در زمینه‌ موزه‌آرایی شایسته این باغ‌موزه وجود دارد که پیگیر رفع آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زمین باغ‌موزه دفاع مقدس قم حاضر بخشش 27 هکتاری اراضی شهرداری و پنج هکتاری اداره کل حفظ آثار است گفت: ارزش زمین این باغ‌موزه بیش از 3 هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

لقمان‌پور با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده وسال 89 آغاز شده است اظهارکد: زیربنای اصلی ساختمان باغ‌موزه قم ۸ هزار و ۷۹۹ مترمربع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار