رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای الگوی رشد درون زا در استان گفت: در حال حاضر برای تمام استان برنامه داریم و توسعه آنها را براساس اولویت های و مزیت های شناسایی شده پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب الله وفایی در جلسه شورای برنامه ریزی و شورای اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد با اشاره به رشد شاخص های اقتصادی در استان گفت: یکی از اتفاقات خوب در استان نزولی شدن نرخ بیکاری طی دو سال گذشته است که توانستیم طی این مدت نرخ بیکاری استان را شش درصد کاهش دهیم.

وی افزود: این اتفاق خوب قطعا پیگیری خواهد شد و طبق سند سه ساله اشتغال استان باید طی دو سال آینده نیز حدود شش درصد دیگر نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم تا بتوانیم به میانگین کشوری برسیم.

وفایی از افزایش 6.4 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان طی سالهای 1392 تا 1398 هم یاد کرد و افزود: اهالی اقتصاد می دانند رشد این نرخ یعنی رشد امید و انگیزه برای کار و خوشخبتانه توانستیم این اتفاق را در استان رقم بزنیم.

این مسئول با بیان اینکه طرح های مهمی برای رشد اقتصاد استان در دستور کار است گفت: از جمله این طرح ها راه اندازی پتروشیمی چهارم استان است.

وفایی تصریح کرد: خوشبختانه مصوبه راه اندازی این پتروشیمی را از شورای اقتصاد گرفته ایم و این پروژه قرار است با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی دولت انجام گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه از آسیب شناسی اقتصاد استان خبر داد وافزود: در بررسی صورت گرفته مهمترین آسیب های اقتصادی استان را شناسایی کرده ایم که از جمله آن شیب نزولی تند نرخ رشد جمعیت استان است.

وی افزود: مشکل دیگر در حوزه اقتصاد استان، افزایش شهرنشینی و کاهش جمعیت روستایی استان است، طوری که در دهه های اخیر جمعیت شهری استان از 26 درصد به 75 درصد رسیده و به همین تناسب جمعیت روستایی کاهش پیدا کرده است.

وفایی از تمرکز جمعیت در شهرستان کرمانشاه هم به عنوان دیگر آسیب حوزه اقتصاد استان یاد کرد وافزود: متاسفانه درسالهای اخیر شهرستانهای اطراف در حال خالی شدن است و جمعیت در مرکز استان متراکم شده که این امر آسیب رسان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه به تدوین اسناد مختلف جهت ایجاد رونق و رشد در اقتصاد استان اشاره کردوافزود: در حال حاضر برای تمام استان برنامه داریم و تمام مزیت ها، فرصت ها و اولویت های توسعه در تمامی شهرستانها شناسایی شده و بر اساس آن برنامه توسعه برای آن شهرستان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان متاثر از اقتصاد کشور و منطقه است، گفت: تلاش داریم با برنامه تدوین شده به سمت الگوی رشد درون زا پیش برویم و بر اساس داشته های موجود در استان بتوانیم رونق اقتصاد آن را رقم بزنیم.

وی افزود: از جمله اسنادی که بر اساس این الگو طراحی شده سند اقتصاد مقاومتی استان است که 80 پروژه در آن تعریف کرده ایم و سند دیگر سند جهش تولید استان است و امیدواریم با این اسناد بتوانیم جهش خوبی در اقتصاد استان ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار