فرحناز محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از بهره مندی بیش از ٧ هزار نفر ناشنوا از خدمات بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 29 September 2020

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تعداد کل ناشنوایان ۷۳۸۶ نفر است که از این تعداد ۲۹۵۲ نفر زن و ۴۴۳۴ نفر مرد است. تعداد کل ناشنوایان برحسب دلایل منجر به ناشنوایی بر اثر مشکلات مادرزادی ۵۳۳۸، بیماری:۱۱۴۰، سوانح:۸۵، اختلالات ژنتیکی:۵۵، و عوارض زایمان:۲ نفر است همچنین ۷۶۶ نفر نیز بر اثر سایر دلایل ناشنوا هستند.

وی در ادامه تعداد ناشنوایان برحسب میزان و شدت معلولیت خفیف را ۷۶۹ عنوان کرد و افزود: تعداد ناشنوایانی که معلولیت متوسط دارند ۱۹۳۶ و افراد ناشنوا با معلولیت شدید:۲۹۳۲، خیلی شدید:۱۷۳۹ و موارد نامشخص ۱۰ مورد است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: غربالگری شنوایی در سال ۹۸ از ۲۳۸۹۰ مورد انجام شده که از این تعداد ۸۴ مورد اختلال شنوایی دارند و تعداد دستگاه‌های غربالگری شنوایی ۱۶ دستگاه است.

وی اظهار کرد: همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی به ناشنوایان ۶ مرکز است که از این تعداد ۴ مرکز خصوصی و ۲ مرکز دولتی است. ۳ مرکز خصوصی و ۲ مرکز دولتی در شهر کرمانشاه و ۱ مرکز خصوصی در شهرستان اسلام آبادغرب آماده ارائه خدمات به مددجویان است.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه در این مراکز خدمات شنوایی شناختی، گفتاردرمانی و خدمات آموزشی روانشناختی به ناشنوایان ارائه می‌گردد، تاکید کرد: لوازم کمک توانبخشی موجود شامل ۱۷۰ دستگاه سمعک، ۱۲۵۴۸ فقره باتری سمعک، ۲۲ نفر کاشت حلزون است و ۷۱ نفر دانشجو بهره‌مند از خدمات و شهریه دانشجویی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار