کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در شرایطی که اقتصاد استان توسعه مناسبی ندارد تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید جزء با تمسک به اقتصاد دانش‌بنیان میسر نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 30 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شعار این دانشگاه را اخلاق‌محوری و پیشرو بودن در تحقق جامعه دانش‌بنیان دانست و با تاکید بر اینکه تعمیق هرچه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان در استان کرمانشاه رویکرد مورد توجه دانشگاه رازی است، گفت: وظیفه ذاتی دانشگاه توسعه یک جامعه دانش بنیان است.

او از رسانه‌ها خواست که این مطالبه را از همه مسوُولان و افراد اثرگذار در بخش‌های اقتصادی داشته باشند و آنها را در مراجعه بیشتر و رغبت بیشتر به کار با دانشگاه دعوت نمایند ما نیز امیدواریم در ادای تکلیف خود در کنار آنها بتوانیم به وظایف خودمان عمل نماییم.

اعلمی‌آل‌آقا با بیان اینکه فاصله زیادی بین عنایت زبانی به علم باوری با عنایت عملی به آن وجود دارد، گفت: اعتقاد به علم باوری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در رفتار و کردار مسوولین با دانشگاه خود را نشان دهد.

رییس دانشگاه رازی ادامه داد: امروز علم باوری در حوزه پزشکی بیشتر از روزهای اول شیوع کرونا در ذهن مردم و مسووُلان هویدا شده است در دیگر عرصه‌ها هم باید علم‌باوری به وجود بیاید، اگر امروز دانشگاه‌ها و مشاوره با اصحاب علم و اندیشه کانون مراجعه تصمیم‌سازان گردد می‌توانیم ادعای علم باوری در جامعه را پذیرا باشیم.

اعلمی‌آل‌آقا افزود: گاهی شاهد رویکردهایی هستیم که با علم باوری در تضاد است؛ حاکمیت نگاه عشیره‌ای و قومیتی در بعضی از عزل و نصب‌ها مصداق بی‌توجهی به «علم‌باوری» و «العلم سلطان» است. رسانه‌ها باید این مطالبه را از مسوولان داشته باشند که تصمیمات آنها چقدر مبتنی بر مشاوره با اندیشمندان و صاحبان فکر و علم بوده است.

او گفت: در فضای فعلی هنوز علم باوری به حد کافی به وجود نیامده است، علم باوری آن روزی به وجود می‌آید که هر مسوُول کشوری به استان کرمانشاه آمد بر خود فرض بداند که نشستی با دانشگاهیان داشته‌ باشد.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار