کد خبر: ۹۰۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 30 September 2020

تابناک ایلام ::آموزش و پرورش در تمام جوامع اصلی ترین نهاد آموزشی است که زیرساخت جامعه بر روی اندیشه های تعلیمی آن استوار می گردد.

آموزش و پرورش ایلام از سالها پیش بیمار بود و با هر تغییر بر شدت این بیماری افزوده شد و تا امروز که به مرحله "متاستاز" رسیده و چون امیدی به آن نبود برای چندمین بار جراحی شد؛ امید است آمدن دکتر رشیدی نسخه درمان این بیماری در شهر ایلام باشد ولی جناب مدیرکل برای بدنه ناکارآمد اداره کل و مدیران خسته و بازنشسته سایر مناطق چه تدبیری دارید؟! تمدید، تغییر یا منتظر اوامر نمایندگان و سیاسیون!

مدیریت شهر ایلام از اداره کل استان مهمتر است، اما از دوران بیرانوند به بعد هرگز روی آرامش بخود ندید، تغییر ناصحیح و تحت فشار دکتر ولدبیگی، آمدن دکتر شریفی بدون هیچ شناختی از مجموعه ایلام، تغییر طراحی شده و فرمایشی ایشان توسط مدیرکل سابق و آمدن آقای مومنی و اکنون نیز طراحی تغییر با شیوه های ناصحیح برای ایشان؛ همه از نشانه های این بیماری است که حالا با بازی سیاسی مشخص شد، مدیرکل فقط در حفظ صندلی خود کوشا است و دیگران نیز به استقلال این دستگاه احترام نمی گذارند!!

با رفتن دو مدیرکل قبلی هر بار فرهنگیان امیدوار ماندند، اما انگار قدرت حلقه ها و حاشیه تصمیمات گرفته شده در خانه باغ ها و البته دخالت برخی افراد ساختمان سفید ایلام مسیر مشترکی را برای همه مدیران سابق و کنونی رقم زده و فرهنگیان را ناامید کرد، گمان می شد "تجربه تلخ" لرستان مدیرکل جدید ایلام را چراغ راه باشد که نشد و این بار ایشان در حاشیه تعصب فامیلی و حوزه ای گرفتار شد و وضعیت به مراتب نگران کننده تر از قبل شد.

مدیرکل جدید تغییرات را از اداره کل شروع کرد اما ناقص و ناتمام و با عدول از مواضع خود، تحت فشار یک نماینده و افرادی از حوزه سیاسیون ساختمان سفید، آن معاونت بعد از ۶ ماه هنوز روی آرامش را بخود ندیده و معاون مستقلی نداردکه دلیلش برای همه مشخص است و شاید به ریشه این" متاستاز" و دخالت برای حفظ برخی تحت هر شرایطی! بی ربط نباشد.

بعد از آن تغییر در شهرستان ملکشاهی و مسائل پیرامون آن و عقب نشینی از مواضع خود و انتصابی عجولانه پس از آن، همگان را متقاعد کرد که حلقه تصمیم گیر مدیرکل بشدت ناکارآمد است و شاید خود مدیرکل نیز به آن رسیده است که ترمز تغییرات را کشید و مدیران ناکارآمد؛ خوشحال از قحط رجال نفس راحتی کشیدند!!

نکته جالب این حلقه تازه به دوران رسیده، حمایت تمام قدی اصلاح طلبان جنوبی شاغل در اداره کل از نماینده (اصولگرای) منتخبی است که زمانی به علت حضور در دولت احمدی نژاد مورد خشم شان بود اما امروز برای گرفتن عکس یادگاری با او از هم سبقت می گیرند. دمدمی مزاجی این جماعت این قدر مشمئز کننده است که فکرش را قبول ندارند اما صاحب فکر را چرا!! و این نشان میدهد حزب و جناح و گروه فقط برای پستکی چند روزه است و البته بعید است نماینده منتخب گول این شعبده بازی را بخورد چون سیاسی بوده و خوب این طیف را می شناسد.

و اما کلام پایانی، جناب مدیرکل! ایلام حوزه دیگری هم دارد با نیروهای بیشتر و توانایی بهتر، باید بدانید زوم کردن روی یک شهرستان چه برای تغییر و چه انتصاب عقلانی نیست، باید بدانید که وقتی در ارزیابی دستگاههای اجرایی برخلاف تمام ادوار رتبه نمی آورید یعنی متاستاز پیشرفته، باید بدانید مشاور یعنی همراهی در فکر و اقدام؛ جایگاه مشاورانت الان کجاست؟!

رسمی و اسمی خیر بلکه عملیاتی! باید بدانید هر مدیری که حاضر شد در سیستم اداری بماند ولو در درجات پایین تر از جایگاه قبلی از "حب علی"نیست شاید از بغض معاویه است و دنبال فرصت برای تلافی! باید بدانید وقتی معاونان و روسای شما بجای تنظیم برنامه و ارزیابی کار خود، در فکر جابجایی و آوردن اعوان و انصار خویش هستند نتیجه میشود" متاستاز پیشرفته منجر به مرگ" هرچند از عمر دولت  و این مجموعه کمتر از یکسال مانده اما بدانید، برخلاف تفکر فکری چسبیدن به نماینده مخالف فکری و در یک واژه "دوزیست شدن" راه چاره نیست؛

خاصه به معاونان و روسای ادارت تان بفرمایید، دولت که تغییر کرد سیلاب آن شما را به کف مدارس بازمی گرداند. استحاله فکری برای جلب حمایت نماینده مخالف فکر و پادویی کردن برای او توسط برخی معاونان و مدیران شما یادآور این گفته است که:" نه همین لباس زیباست نشان آدمیت" آقای مدیرکل حلقه مشاوران باید از "خسیوره و ئاموزا و خالوزا و هم زوان" فراتر برود و ضعف بارزتان قطع ارتباط تان با حوزه شمال است!

ادامه دارد...

 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
با سلام از لحن نویسنده می شود استباط کرد که ایشان هم چندان دلش برای آموزش و پرورش نسوخته بلکه دغدغه سهم مدیریتی دارد . وگرنه همگان میدانیم که آموزش و پرورش سالهاست که بیمار است و آزادگی و استقلالش لگدمال صاحبان قدرت شده است . اگر دلسوز آ.پ هستیم باید سایه شوم مافیای قدرت را از سرش کنار بزنیم نه اینکه دنبال سهم خواهی باشیم .
پاسخ ها
مهران
| United States |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
گردکان و شماره!!! تعداد نیروهای اداره کل رو بشمارید ببینید از ۴ شهرستان جنوب به اندازه سیروان در این اداره نیرو ندارند. حلقه خبیث دور و بر مدیرکل او را به بیراهه میبرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
تا رستم زاد بود اداره كل همه شيروان چرداولي بودند و الان هم همه شدن حوزه جنوب و چيز جديدي نيست
متاسفانه مديران بله قربان گوي ما از قديمي ها درس نمي گيرند
معلم
|
Korea, Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
عالیجناب یعنی الان فقط باید کسانی که تازه امدن برن، یعنی اشکال نداره اداره کل خانوادگی شده، مدیرکل قبلی از خانوده اش کیا بودن. زینی وند و کلانتری و آزادی و رضایی را مدیرکل چرداولی آورد تا اونا هم بشن قاتل بچه های چرداول.
حرف حق تلخه، یه جنوبی تو اداره کل در ۸ سال گذشته نرفته فقط اضافه شده است. حالا که شما اهل تعامل هستید چرا از اشتباهات قبلی درس نمی گیرید و این شمال جنوب را تمام نمی کنید. حداقل مرد باشید به اندازه رستمزاد که جنوبی آورد تا زیرپاش خالی کنند شما شمالی بیارید و بعد بدونید اونا چکار میکنند. توطئه یا کار و حمایت. بس کنید
doorandish
|
Korea, Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
درود
هر چی نوشته حرف حقه و درست.
مگه میشه حداقل از جنوبی های قوی بیارید بابا کسی بدش نمیاد. اتفاقا من شمالی دوستان جنوبی باسوادی دارم اما مشکل اینجاست اونا تو حاشیه هستند.
این جماعت وقتی رای به علیزاده ندادند ولی بهش تبریک گفتند نهایت دورویی انها بود.
سند
شناسنامه جنوبی های اداره کل را چک کنید اگر یکی از اونا به علیزاده رای داده هر چی گفتن راسته
دیدم که میگم
شما هم ببینید
بعد هم قضاوت کنید
راست کیه و دورنگ و ریاکار طالب پست کیه
باقی با شما
محمدی
|
Japan
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
تشکر از آقای اسدی
وقتی شما می نویسی حرف دله معلماست
و طالبان دوزیست می لرزند
همش تا تابستان تحمل کنید
اداره کل رو ضدعفونی می کنیم
۴ نفر کارشناس درست و حسابی بیاد
نه فامیل و فرزند و ...
هژار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خدا بزانی آموزش و پرورش با بیرانوند متزلزل شد، رستمزاد به آتش کشید و حالا زینی وند شخمش میزنه
اگر رانت و سیاست دست از سر معلمان بردارن چی میشه
بخدا دلمان از دست این مدیران بی کفایت خونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
آفرین به انتخاب و قلم تابناک
زینی وند کاملا مستاصل است
مدیر پنهان خصیوره است و مجری بازرسی
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خدا وکیلی توی این استان کسی نیست از مسولین بزرگوار و دلسوز آن که شب و روز دغدعه خدمت صادقانه به خلق الله را دارنند......؟پیگیر باشد که دستگاه عظیم تعلیم و تربیت آ.پ که مدیر آن بیش از یک ماه است به قول خودشان استعفا داده و محل سکونت آن تهران می باشد و دیگر فرش زرین را برایش هم پهن کنید بر نمی گردد.و معاونین آن هم دنبال گرفتن کرسی مدیریت به دنبال پارتی و رایزنی هستند .و این دستگاه عملا کار آن تعطیل است.آیا وقت آن نرسیده مسئولین محترم از خواب غفلت و بی خیالی بیدار شوند. و این وضعیت نابسامان آ .پ استان را حداقل سرپرستی برای آن بگذارند.تا بعدا رایزنیها و نقطعه نظرات ببینم فال بخت آن به اسم کدام جنگ قدرت در می آید.خداوند بحق فاطمه زهرا(س) عاملین این تشنج در آ پ را نیامررد. الهی آمین
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
مدیر محترم تابناک ضمن تشکر از پیگیریهای قبلی شما در خصوص اطلاع رسانی عدم مدیریت آ .پ استان و عملا تعطیلی برنامه های آموزشی آن.بنظر می رسد دیگر کسی چه در مرکز وچه در داخل استان به فکر سامان دادن این دستگاه عظیم نمی باشند. آقا مگر قطع رجال است واقعا کسانی که قصور می کنند مدیون خون شهداء هستندو باید شرمسار باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار