رئیس اداره بهزیستی دامغان:
رئیس اداره بهزیستی دامغان با اشاره به غربالگری شنوایی ۳۳۲ نوزاد و شیر خوار دامغانی، گفت: این طرح باهدف غربال، تشخیص و مداخله به هنگام ناشنوایی نوزادان و شیرخواران انجام شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 03 October 2020
 
غربالگری شنوایی ۳۳۲ نوزاد و شیر خوار دامغانی انجام شد

 

به گزارش تابناک سمنان محمود زحمتکش  ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری شنوایی ۳۳۲ نوزاد و شیر خوار دامغانی انجام‌شده است، ابراز داشت: هدف از این اقدام غربال‌گری، تشخیص و مداخله به هنگام ناشنوایی نوزادان و شیرخواران است.

وی ضمن بیان اینکه بهزیستی حمایت‌های لازم را برای کم‌شنوایان و ناشنوایان خواهد داشت، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰ میلیون ریال بابت هزینه کاشت حلزون از محل اعتبارات سازمان بهزیستی برای این افراد هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی دامغان بابیان اینکه این شهرستان ۶۱۸ ناشنوا و کم‌شنوا دارد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۵۰ خانواده از کمک‌هزینه معیشت، هزینه سمعک و هزینه کاشت حلزون برخوردار شدند.

زحمتکش در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ نفر ناشنوا و کم‌شنوا در دامغان تحصیل می‌کنند که از این تعداد چهار نفر دانشجو و ۲۰ نفر دانش‌آموز هستند.

وی افزود: دامغان با تعداد دو هزار و ۴۴۳ نفر پرونده مددجویی و تحت نظارت داشتن دو مرکز سالمندان با ۲۱ نفر پرسنل در حال ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار