محمدحسین دارایی با تاکید بر به‌روز بودن نظام تعلیم و تربیت گفت: در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به جستجوگیری را در دانش‌آموزان افزایش دهیم تا آن‌ها بر اساس نیاز‌های امروز جامعه تربیت شوند.
کد خبر: ۹۰۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 05 October 2020
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: معلم نهاوندی رتبه دوم کشوری الگو‌های برتر تدریس را بدست آورد.

به گزارش فارس، محمدحسین دارایی اظهار کرد: در شانزدهمین جشنواره سراسری الگو‌های برتر تدریس که همه ساله در دروس مختلف برگزار می‌شود معلم نهاوندی دوره دوم متوسطه موفق شد رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

وی گفت: «لادن خدارحمی» معلم مدارس متوسط دخترانه دوره دوم با ارائه شیوه‌ای جدید در تدریس درس تفکر و سواد رسانه‌ای به مرحله کشوری راه یافته و در این مرحله رتبه دوم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: با توجه به اینکه جشنواره در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود این همکار فرهنگی توانست در بخش غیر حضوری رتبه برتر را کسب کند.

وی با بیان اینکه تمرکز بر مهارت حرفه‌ای و ارتقای شایستگی معلمان از اهداف برگزاری جشنواره تدریس برتر است افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند به ارتقای شایستگی، صلاحیت و مهارت حرفه‌ای معلمان منجر شود.

دارایی با تاکید بر به‌روز بودن نظام تعلیم و تربیت گفت: در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به جستجوگیری را در دانش‌آموزان افزایش دهیم تا آن‌ها بر اساس نیاز‌های امروز جامعه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه سه رکن محتوا، کنجکاوی و رابطه در فرآیند آموزش و تدریس وجود دارد گفت: در نظام آموزشی قدیم ۸۰ درصد از فرآیند تدریس به منبع یادگیری یا محتوا، ۱۰ درصد به کنجکاوی و ۱۰ درصد به پیوند معلم با دانش‌آموز اختصاص داشت در حالی که در نظام جدید آموزشی ۵۰ درصد از فرآیند آموزشی و تدریس به کنجکاوی، ۲۵ درصد به رابطه معلم و دانش‌آموز و ۲۵ درصد به محتوا اختصاص دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار