رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اعلام اینکه میانگین رشد فضاهای کالبدی در مجموعه آموزش عالی وزارت علوم در کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ درصد بوده است، گفت: در دانشگاه رازی در همین مدت بیش از ۴۵ درصد افزایش سطح زیربنا معادل ۷۵ هزار مترمربع داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 06 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا» با بیان اینکه در هفت سال گذشته ۷۵ هزار مترمربع به سطح زیربنای دانشگاه رازی اضافه شده است، افزود: از این مقدار ۵۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ هزارمترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۵ درصد در حال ساخت است.

او گفت: با تکمیل فضاهای در حال ساخت سطح زیربنای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه از ۱۵۳ هزار متربع در سال ۱۳۹۲ به ۲۲۸ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین اظهار داشت: در بخش محوطه‌سازی‌ها از ۱۲۰ هزار متربع فضای محوطه‌سازی شده به حدود ۳۰۰ هزار متربع رسیده‌ایم، در بحث حصارهای دانشگاه نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی احداث دیواری به طول ۲ کیلومتر انجام شده است.

سامانه‌سپاری ۲۴۰ فرآیند کاری

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به گوشه‌ای از دستاوردهای ارزشمند دانشگاه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و دیگر بخش ها در هفت سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد زیادی سامانه در دانشگاه فعال شده که برخی از آنها در فضای داخلی و برخی در فضای وب امکان ارائه خدمات را دارند.

به گفته دکتر اعلمی آل آقا، همچنین بیش از ۲۴۰ فرآیند کاری وجود دارد که پاره‌ای از این فرآیندها سامانه‌سپاری شده و سعی بر این است تا حد امکان این فرآیندها را در فضای وب برای ذی‌نفعان قابل دسترسی نماییم.

رئیس دانشگاه رازی کاهش ترددها، افزایش میزان شفافیت و کنترل ارائه خدمات را از مزایای سامانه‌سپاری فرآیندهای کاری در فضای وب دانست و افزود: یقینا با توجه به این سامانه‌سپاری‌ها، شاخص‌های ارائه خدمات در دانشگاه و کشور ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در بخش پژوهش گفت: در ۶ماه گذشته، ۲ کنفرانس بزرگ در فضای وبیناری شامل کنفرانس فیزیک ایران با حضور دانشمندان برجسته فیزیک از سراسر دنیا و کنگره ملی تاریخ‌دانان ایران برگزار شد و همچنین در زمینه ارائه کارگاه‌های آموزشی در فضای وب، همکاران ما تلاش‌های زیادی را داشتند، یکی از کارها؛ فعالیت پایگاه تحلیلی نامه فرهنگ رازی است که مورد استقبال رسانه‌های استان نیز قرار گرفت و جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه رازی در خصوص آمار دانشجویان دانشگاه رازی نیز گفت: هر ساله حدود ۲هزار نفر در مقطع کارشناسی، حدود هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در مقطع دکتری پذیرش می‌شوند.

به گفته او در بخش دانشجویان غیرایرانی طبیعتا شیوع کرونا تاثیر جدی بر تعداد و ظرفیت پذیرش داشته است لذا رویکرد دانشگاه رازی برای بین‌المللی شدن معطوف بر تعاملات پژوهشی با دانشگاه‌های خارج از کشور متمرکز گردیده است.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار