کد خبر: ۹۰۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 07 October 2020

براساس شاخص‌های کیفیت دانشگاهی، مؤسسه‌ QS رتبه بیست‌ونهم برترین دانشگاه‌های جهان را به دانشگاه دولتی تورنتو داده است. تأسیس این دانشگاه پیشتاز در زمینه‌های آموزش، اکتشافات و دانش به سال ۱۸۲۷ برمی‌گردد. دانشگاه تورنتو بیش از 560 هزار فارغ‌التحصیل، 74 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد. با مطالعه این مقاله با پردیس‌ میسیساگا، یکی از پردیس‌های دانشگاه تورنتو کانادا و دپارتمان‌ها و رشته‌های تحصیلی آن آشنا خواهید شد.

پردیس‌های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو سه پردیس دارد:

  • پردیس میسیساگا (Mississauga Campus)
  • پردیس اسکاربرو (Scarborough Campus)
  • پردیس سنت‌جورج (Down Town)

پردیس میسیساگا

پردیس دانشگاهی میسیساگا در سال 1967 بنیان نهاده شد و با چهارده هزار نفر دانشجو در پانزده دپارتمان آموزشی و ۱۴۸ رشته تحصیلی، یکی از پردیس‌های دانشگاهی بزرگ جهان محسوب می‌شود.

دپارتمان‌های تحصیلی مقطع کارشناسی در پردیس دانشگاهی میسیگا:

 

انسان‌شناسی

انسان‌شناسی بشر را از ابتدا تا امروز مطالعه می‌کند و قصد دارد به شناختی عمیق از وجود بشر دست یابد. رشته‌های این دپارتمان عبارت است از: انسان‌شناسی، علم پزشکی قانونی در زمینه انسان‌شناسی، علم پزشکی قانونی در زمینه زیست‌شناسی، علم پزشکی قانونی در زمینه شیمی و علم پزشکی قانونی در زمینه روان‌شناسی.

 

 

زیست‌شناسی

فرصت‌های شغلی مناسبی پس از فارغ‌التحصیلی از رشته‌های مربوط به زیست‌شناسی در کانادا وجود دارد. رشته‌های دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه تورنتو از این قرار است: زیست‌شناسی، زیست‌شناسی علوم بهداشت، زیست‌فناوری، روان‌شناسی تطبیقی، بوم‌شناسی و دگرگونی، زیست‌شناسی مولکولی و دیرینه‌شناسی.

علوم فیزیک و شیمی

دپارتمان علوم فیزیک و شیمی پردیس دانشگاهی میسیساگا از سال 2003 با ادغام دپارتمان‌های مستقل شیمی، فیزیک، نجوم و علوم زمین‌ تشکیل شد. رشته‌های دپارتمان فیزیک و شیمی دانشگاه تورنتو بدین شرح است: نجوم، علوم وابسته به نجوم، زیست‌شیمی، شیمی، علوم زمین، زمین‌شناسی، فیزیک و علوم آموزش.

اقتصاد

در مقطع کارشناسی، دپارتمان اقتصاد این رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد: اقتصاد، اقتصاد و علوم سیاسی، اقتصاد (امور مالی و بازرگانی)، اقتصاد مالی، منابع انسانی و روابط صنعتی و روابط بین‌المللی.

زبان انگلیسی و نمایش

دانشجویان دپارتمان زبان انگلیسی و نمایش دانشگاه تورنتو این فرصت را دارند تا کنار برترین منتقدان، نویسندگان خلاق، متخصصان تئاتر و بازیگران آموزش ببینند. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان عبارت است از: زبان انگلیسی، مطالعات کانادایی، تئاتر و نمایش و مطالعات تئاتر و نمایشنامه.

جغرافی

دپارتمان جغرافی روی مطالعات علمی و اجتماعی درباره زمین متمرکز است. این دپارتمان زمینه‌های جغرافیای طبیعی و انسانی و علوم اطلاعات جغرافیایی و محیط‌زیست را در اختیار دانشجویان قرار داده است. رشته‌های تحصیلی دپارتمان جغرافی دانشگاه تورنتو جغرافیا در زمینه هنری، جغرافیا در زمینه علوم، علوم جغرافیایی، مدیریت محیط‌زیست، علوم محیط‌زیست و سیستم اطلاعاتی جغرافیایی را شامل می‌شود.

 

علوم تاریخی

در سال 2005، دپارتمان بینارشته‌ای مطالعات تاریخی دانشگاه تورنتو کانادا با ادغام دپارتمان‌های مذهب و تاریخ تأسیس شد. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان عبارت است از: تمدن کلاسیک، تاریخ، تاریخ دین (تاریخ مذهب)، مطالعات پراکندگی و فراملی، مطالعات کاریب (وابسته به سرخپوستان کاریب) و آمریکای لاتین، تمدن آسیای جنوبی و مطالعات جنسیت و زنان.

مطالعات زبانی

دپارتمان فرانسوی و آلمانی و ایتالیایی (FGI)در سال ۲۰۰۳ به دپارتمان مطالعات زبانی تغییر نام داد. شایان ذکر است به دلیل به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته در آموزش زبان، این دپارتمان سرآمد دانشگاه‌های جهان است.

رشته‌های تحصیلی دپارتمان مطالعات زبانی از این قرار است: مطالعات سینمایی، زبان‌شناسی تجربی، مطالعات فرانسوی، فرانسوی و ایتالیایی، زبان و زبان‌شناسی فرانسه، زبان وادبیات فرانسه، فرانسوی کابردی (Functional French)، ایتالیایی، آموزش و یادگیری زبان (فرانسوی و ایتالیایی) و آموزش و یادگیری زبان (فرانسوی)، زبان‌شناسی.

مدیریت

آموزش و آماده‌سازی دانشجویان برای رهبری در دنیای کسب‌وکار و فرصت یادگیری مهارت‌های نقادانه و تخصصی هدف دپارتمان مدیریت دانشگاه تورنتو است. این دپارتمان رشته‌های تحصیلی حسابداری (امور مالی و بازرگانی)، امور مالی و بازرگانی در زمینه مدیریت منابع انسانی، امور مالی و بازرگانی در زمینه امور مالی، امور مالی و بازرگانی در زمینه مارکتینگ، امور بازرگانی و مدیریت را دربر می‌گیرد.

علوم ریاضیات و کامپیوتری

دپارتمان علوم ریاضیات و کامپیوتری رشته‌های آمار کاربردی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتری، امنیت اطلاعات و علوم ریاضی را ارئه می‌دهد.

 

 

 

فلسفه

دپارتمان فلسفه پردیس میسیساگا با دو مرکز مکمل در پردیس‌های دیگر دانشگاه تورنتو، رشته‌های فلسفه، فلسفه علوم و منطق را در اختیار دانشجویان قرار داده‌ است.

علوم سیاسی

پیشرفت آموزش تجربی، بهبود سطح دپارتمان در زمینه سیاست تطبیقی و سیاست شهری از اهداف اصلی دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه تورنتو به حساب می‌آید. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان روابط بین‌الملل و تئوری‌های سیاسی تا سیاست کانادایی را دربرمی‌گیرد.

دانشگاه تورنتو کانادا

روان‌شناسی

دانشمندان و محققان دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه تورنتو شخصیت، رفتار اجتماعی، رفتار غیرعادی و علم اعصاب رفتاری را مطالعه می‌کند. رشته‌هایی این دپارتمان بدین شرح است: روان‌شناسی، زیست‌شناسی عصب، ژنتیک و رفتار و استثنائات در رفتار انسانی.

جامعه‌شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی پردیس میسیساگا در مقطع کارشناسی رشته‌های جامعه‌شناسی و مطالعات جرم‌شناسی و حقوق اجتماعی را ارائه می‌دهد.

مطالعات هنرهای تجسمی

دپارتمان بینا‌رشته‌ای هنرهای تجسمی دانشگاه تورنتو بر اهمیت تاریخ، تئوری و تمرین‌های استودیویی در مطالعه هنرهای تجسمی تأکید می‌کند. رشته‌های این دپارتمان هنر و تاریخ هنر، تاریخ هنر، ارتباطات و فرهنگ تجسمی و مطالعات سینمایی را شامل می‌شوند که هنر، معماری، تصاویر رسانه‌ای، فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی، رسانه جدید و وب‌سایت را ارزیابی می‌کند.

 

دپارتمان‌های مقطع کارشناسی ارشد پردیس میسیساگا:

 

انسان‌شناسی

دپارتمان انسان‌شناسی پردیس دانشگاه تورنتو سال ۱۹۳۶ تأسیس شده است و اعضای آن تحقیقاتی درباره جامعه انسانی (در گذشته و امروز)، دانش فرهنگی، اجداد و... انجام می‌دهند‌. رشته‌های تحصیلی که این دپارتمان عبارت است از: باستان‌شناسی، فرگشت انسان (سیر تکاملی انسانی)، انسان‌شناسی زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی، انسان‌شناسی پزشکی، انسان‌شناسی فرهنگی-اجتماعی.

 

 

شیمی

دپارتمان شیمی پردیس میسیساگا - از مراکز شیمی پیشتاز در جهان – در سال 1859 آغاز به کار کرد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، تجهیزات مختلف در زمینه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، فناوری نانو و محیط‌زیست از جمله امکاناتی است که در اختیار دانشجویان این دپارتمان قرار دارد.

بوم‌شناسی و زیست‌‌شناسی تکاملی

اکولوژی و زیست‌شناسی تکاملی بر جنبه‌های مختلف دستگاه‌های زیست‌شناسی متمرکز است. آناتومی، ژنتیک رفتاری، بیوانفورماتیک، اکوسیستم، اکولوژی تکاملی و میکروبیولوژی موضوعات تحقیقاتی استادان این دپارتمان محسوب می‌شود.

جغرافی

دپارتمان جغرافی و برنامه‌ریزی پردیس میسیساگا تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اعضای این دپارتمان در زمینه‌هایی نظیر ریخت‌شناسی کره زمین، اقلیم‌شناسی، زیست‌جغرافی، خاک‌شناسی، مدیریت محیط‌زیست، منابع طبیعی پایدار، توسعه بین‌الملل، نوآوری صنعتی، جغرافیای شهری و اقتصادی، جغرافیای فرهنگی و تاریخی، مطالعات جنسیتی، جغرافیای اجتماعی، ارزیابی منطقه‌ای، فلسفه و تاریخِ جغرافیا، سنجش از راه دور، نقشه‌کشی کامپیوتری، آمار فضایی، موضوعات مربوط به اطلاعات جغرافیایی و ارزیابی کمی پژوهش می‌کنند.

زمین‌شناسی

دپارتمان زمین‌شناسی رشته‌های مختلف علوم زمین و زمین‌شناسی را ارائه می‌دهد.

تاریخ هنر

در دپارتمان تاریخ هنر، رشته‌های مختلفی مربوط به دوران باستان، قرون وسطی، معاصر و مدرن ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان این دپارتمان کتابخانه‌ای با بیش از 40 هزار کاتالوگ در اختیار دارند.

ریاضیات

دپارتمان ریاضیات در پردیس میسیساگا فرصت‌های تحقیقاتی بسیاری را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

فیزیک

در دپارتمان فیزیک تحقیقات گسترده‌ای با موضوع فیزیک تجربی و نظری در زمینه‌هایی مثل فیزیک جو (فیزیک اتمسفر)، ژئوفیزیک، نورشناسی کوانتوامی، فیزیک ماده چگال، فیزیک ذرات بنیادی، زیست-فیزیک، اخترفیزیک انجام می‌شود. دپارتمان فیزیک میسیساگا قوانین عمومی خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد و‌‎ برای مقطع کارشناسی برابر یک سال و برای مقطع دکتری برابر چهار سال کمک مالی به دانشجویان ارائه می‌کند.

روان‌شناسی

دپارتمان روان‌شناسی پردیس میسیساگا در مقطع کارشناسی ارشد بر روان‌شناسی تجربی تأکید می‌کند. رشته‌های تحصیلی این دپارتمان زیست‌شناسی و رفتار، علوم اعصاب‌شناختی، روان‌شناسی رفتارهای غیرعادی، شخصیت و جامعه را شامل می‌شود.

جامعه‌شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی سعی می‌کند افق دید و مهارت‌های دانشجویان را در زمینه تحقیقاتی مدنظرشان بهبود بخشد. این دپارتمان مهارت‌های تحقیقاتی تکمیل‌کننده‌ای در بخش‌های خصوصی و دولتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

 

اعزام دانشجو

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشورهای دیگر با سیستم‌های آموزشی متفاوت ادامه‌ دهند، اغلب با پرسش‌ها و ابهام‌های زیادی روبه‌رو هستند. مؤسسه‌های اعزام دانشجو با مشاوران مجرب و ارتباط‌های گوناگون‌شان با دانشگاه‌های مختلف، از جدیدترین تغییرات شرایط مهاجرت باخبرند. به‌همین دلیل یکی از کارهای مطمئن برای تسهیل امور مهاجرت، تماس با مشاوران باتجربه در این زمینه است. مؤسسه سیم آخر از مراکز مشاوره مجرب در زمینه تحصیل در خارج از کشور به‌حساب می‌آید که از سال 1382، فعالیت خود را با آموزش کنکور هنر شروع کرده است. بعد از سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی و مدیریت آموزش، فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه سیم آخر به فعالیت در زمینه «مشاوره تحصیل در خارج از کشور» و «اعزام دانشجو» متصل شده است تا راه مطمئنی برای دانشجویانی فراهم کند که می‌خواهند تحصیل در کشورهای دیگر تحصیل کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار