نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است مدیرکل آموزش و پرورش در این زمینه تک‌روی نکند، زیرا مجمع نمایندگان استان و استاندار تصمیم نهایی و البته به مصلحت استان در این زمینه را گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 07 October 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص اظهار نظر مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر تصمیم وزارتخانه بر جذب معلمان غیربومی در همدان گفت: مدیرکل در این زمینه تک‌روی نکند، تصمیم مجمع نمایندگان و استاندار بر جذب نیرو‌های بومی بوده و وزارت آموزش و پرورش نیز دستورالعملی خلاف آن صادر نکرده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به اظهار نظر مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر تصمیم وزارتخانه بر جذب معلمان غیربومی در همدان اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان با حضور استاندار جلسه‌ای در این زمینه داشتند و در آن جا ضمن بحث و بررسی موضوع، قرار شد این معلمان در استان خود جذب و مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه قرار شد جایگزین این ۴۲ نفر نیروی غیربومی از نیرو‌های بومی استان باشند گفت: به اندازه کافی نیروی حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است مدیرکل آموزش و پرورش در این زمینه تک‌روی نکند، زیرا مجمع نمایندگان استان و استاندار تصمیم نهایی و البته به مصلحت استان در این زمینه را گرفته‌اند.

وی افزود: جالب اینکه طی برگزاری جلسه با مسوولان وزارت آموزش و پرورش نسبت به این تصمیم اعتراضی نشد و این وزارتخانه نیز هیچ دستورالعملی در خصوص لزوم بکارگیری نیروی غیر بومی برای استان همدان ارائه نکرد.

فلاحی در خصوص اظهار نظر مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر اینکه بر اساس ماده ۶۷، افرادی که تا قبل از تاریخ ۲۶ مهر سال ۱۳۹۱ در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند می‌توانند به عنوان نیروی کار جذب شوند که حتی یک نفر هم در همدان این شرایط را نداشت گفت: این موضوع صحت ندارد.

وی در ادامه سخنانش در تشریح این مطلب بیان کرد: با توجه به طرح دوفوریتی مجلس احتمال دارد افرادی که در آزمون قبول نشدند و یا جامانده‌ها جذب آموزش و پرورش شوند که البته در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد که با آزمون باشد یا بدون آزمون.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به حضور تعداد زیادی از معلمان دارای سابقه تدریس تا قبل از ۹۲ در دفتر ایشان گفت: این افراد در آزمون جامانده بودند که با توجه به طرح دوفوریتی به احتمال قوی مشکلی در جذب نیرو نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار