کد خبر: ۹۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 10 October 2020

براساس بررسی کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر تعداد افراد شاغل در کارگاه، موضوعات و گستره فعالیت آنها از ۶ میلیون تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات به اهالی فرهنگ‌وهنر آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه وام‌های 2 میلیارد تومانی با توجه به میزان آسیب به کارگاه‌هایی که بیش از ١٨٠ شاغل دارد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: سود این تسهیلات از ١١ تا ١٨ درصد متغیر است. 

به گفته «مهرابی» همچنین در سال جاری ٦٣٥ پرونده در بحث حمایت‌های مادی از هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا تحت عنوان «بنگاه‌های آسیب‌دیده» تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در نگاه اول، تهران بیشترین امکانات را برای شهروندانش دارد اما میزان این امکانات با جمعیت ١٤ میلیونی آن تناسب ندارد و یکی از مطالبه‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از وزارتخانه، افزایش میزان امکانات است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه برنامه‌های فیزیکی این اداره به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است، افزود: برگزاری آیین رونمایی از کتاب «فصل شعر» که مجموعه‌ای از اشعار اعضای انجمن ادبی استان است و همچنین برگزاری جشنواره پایتخت کتاب، اجرای نمایش و برخی فعالیت‌های فرهنگی قسمتی از برنامه‌های این اداره کل است که به صورت مجازی برگزار شد.

مهرابی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری تمام همایش‌های حضوری ممنوع است، اما اگر کسی درخواست برگزاری آنلاین همایش داشته باشد و امکانات زیربنایی آن برای ما فراهم شود از نظر این نهاد برگزاری آن همایش مشکلی ندارد.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان تهران گفت: تمام این فعالیت‌ها در تهران و شهرستان‌هایش در غالب انجمن و موسسات به صورت تخصصی انجام می‌شود. 

مهرابی ادامه داد: معاونت فرهنگی این اداره کل به صورت مستمر با روسای انجمن ادبی و همچنین معاون هنری نیز با روسای انجمن‌های نمایش، موسیقی، سینمای جوان و هنرهای تجسمی همکاری دارند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی برای هنرجویان نیز هر ساله براساس نیاز سنجی ارشاد در زمینه‌های مختلف دو یا سه بار برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی بر عهده انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری است و ارشاد از لحاظ مالی به آنها کمک می‌کند.

به گفته وی هشت هزارو ٢٤٤ نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه در استان تهران تحت پوشش بیمه صندوق هنرمندان قرار دارند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده است و تا روز گذشته ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند و همچنین چهار هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا تحت مراقبت قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار