ک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش دیون پرداخت شده شهرداری تهران، شامل نام ذینفع نهایی، مبلغ پرداخت شده و مبلغ باقی‌مانده مطالبات ذی‌نفع، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 11 October 2020

«مجید فراهانی» روز یکشنبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران افزود: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

وی گفت: به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم اجرای به موقع بند۲  تبصره ۴ بودجه سال ۱۳۹۹ و ارائه گزارش دیون پرداخت شده شامل نام ذینفع نهایی، مبلغ پرداخت شده و مبلغ باقی‌مانده مطالبات ذی‌نفع در اجرای بند ۲ تبصره ۴ بودجه سال ۱۳۹۹، به شهرداری  تذکر می دهم.  

فراهانی گفت: بر اساس بند۲  تبصره ۴  بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران موظف شده است تا با مدنظر قرار دادن صرفه و صلاح شهرداری تهران، دیون و تعهدات سنواتی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، املاک تصرفی تا سقف مبلغ چهل هزار میلیارد ریال و بدهی‌های سررسید شده سال‌های گذشته به بانک‌ها و مؤسسات مالی بابت تسهیلات اخذ شده ارزی و ریالی را تا سقف مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال با اولویت تأمین منابع غیرنقد، کارسازی و گزارش دیون پرداخت شده را در پایان هر ماه به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال و مراتب را در تفریغ بودجه منعکس کند.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در صورت ضرورت، پرداخت نقدی صرفاً پس از پیش‌بینی منابع مورد نیاز در کمیته تخصیص مجاز خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه  برغم تاکید شورا بر ارائه گزارش در پایان هر ماه و گذشت مدت شش ماه شاهد دریافت حتی یک گزارش از سوی شهرداری تهران نبودیم.

فراهانی تاکید کرد:  بر همین اساس لازم است ضمن بررسی علت عدم اجرای این تکلیف مقرر ترتیبی اتخاذ شود تا گزارش دیون پرداخت شده در شش ماهه نخست سال  و مهرماه تا پایان ماه به شورا ارسال شود.  

این عضو شورا افزود: توجه به ارتقاء انضباط مالی و اجرای دقیق مصوبات شورا در این حوزه مطالبه به حق شهروندان تهرانی است که باید با انتشار اطلاعات، حاکم کردن قانون و هوشمند سازی فرآیندها به آن پاسخ مناسب و درستی داد، که با توجه به مصوبات شورا در این زمینه لازم است شهرداری به جای بهانه تراشی در مسیر عمل و اقدام گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار