عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اقدام لازم جهت مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط ۱۰ مترو تهران به منظور بررسی اثرات منفی طرح و تلاش برای کاهش آنها، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 11 October 2020

«سید آرش حسینی میلانی» روز یکشنبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورا در تذکری درباره لزوم ارزیابی زیست محیطی خط ۱۰ مترو تهران افزود: جریان آب ناشی از بارش‌های کوهستانی و ذوب برف برای تغدیه آبخوان دشت تهران، به ناچار باید از سازند آبرفتی شمیرانات و کن عبور کند و این سازند آبرفتی در محدوده شمیرانات از ضخامت کمی برخودار است.

وی ادامه داد: ساخت‌ و سازهایی که باعث انسدادهای زیرسطحی در امتداد شرقی – غربی پهنه شمیرانات و کن شود، می‌تواند موجب اختلال در رژیم تغذیه آبخوان تهران و افزایش تصاعدی کسری آبخوان شود.

میلانی، به شهرداری تهران تذکر داد که در اسرع وقت اقدام لازم برای مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط ۱۰ مترو را در دستورکار قرار داده تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم جهت کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

وی در بخش دیگری از زمان ارائه تذکر خود، درگذشت خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان را به خانواده ایشان و ملت ایران تسلیت گفت.

میلانی در ادامه با اشاره به جشنواره عکس درختان کهن تهران اظهار داشت: از آقای مسجدجامعی، شورایاران محلات تهران و سازمان بوستان‌ها به منظور برپایی جشنواره درختان کهن تشکر می‌کنم.  

وی گفت: در آن نمایشگاه ۷۰ عکس از درختان کهن تهران به نمایش گذاشته شد و مقرر شد پلاک‌هایی برای درختان با عمر بیش از ۱۰۰ سال در محلات نصب شود.  

به گفته وی، گرامی‌داشت درختان تهران به برنامه‌های ثابت هفته تهران تبدیل شده‌است.

در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران، نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر  عملکرد ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران»بررسی می‌شود .

در ادامه این جلسه لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند (١)تبصره چهارم(۴) بودجه مصوبه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران آغاز می‌گردد.

همچنین در این جلسه بررسی گزارش حسابرس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی «سازمان  املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی 1393» در دستور قرار دارد.

در این جلسه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح» نیز در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار