کد خبر: ۹۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 11 October 2020

مسعود ایلکا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت : تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره از چالش‌ها و مشکلات اصلی فراروی بخش کشاورزی شهرستان شمیرانات بوده و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتور‌های اساسی تامین کننده پایداری. بخش کشاورزی است.
وی افزود:عوامل اقتصادی نظیر درآمد ناشی از تغییر کاربری و افزایش قیمت اراضی، نزدیکی به شهر تهران، توریستی بودن دو بخش لواسان و رودبار قصران و فروش اراضی توسط مالکین بومی اثرات مثبتی بر تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی دارند و درجهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی راهکاری جز پیشگیری و برخورد قاطع با تغییر کاربری دهندگان اراضی کشاورزی متصور نیست و در این خصوص با فعالیت اکیپ گشت امور اراضی جهاد کشاورزی در سطح شهرستان در حد امکان نسبت به اعمال قانون و برخورد با متخلفین در حوزه زمین اقدام لازم بعمل میآید.
در همین راستا در چندروز  گذشته بر اساس تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با اخذ دستورات لازم از حوزه قضایی بخش رودبار قصران 18 مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل فونداسیون، دیوارکشی، اسکلت و بنا‌های ویلایی در روستای گرمابدر بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با استفاده از ماشین آلات تخریب قلع و قمع و مساحت10 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش 30 میلیارد تومان اعاده به وضع سابق گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار