مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی ، همگرایی و تعامل دستگاه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی و خیرین را در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ضروری دانست.
کد خبر: ۹۰۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 11 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،زهرا کسایی پور در جلسه تخصصی پیگیری کودکان بازمانده از تحصیل افزود: ساماندهی و برنامه ریزی این نوع کمک ها در ابعاد گسترده و با موضوعات مختلف می­تواند به طور جدی مانع از رشد بازماندگی کودکان از تحصیل شود.
وی مقوله کودکان بازمانده از تحصیل را بسیار حائز اهمیت دانست وگفت: مقوله کودکان بازماندن از تحصیل یک آسیب اجتماعی مهم است چرا که این امر مهم، موجب بازتولید سایر آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
وی بر ضرورت آسیب شناسی علمی و دقیق از کودکان بازمانده از تحصیل در راستای برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان تأکید و افزود: ضروری است، آموزش وپرورش، نوع و چگونگی کمک ها و مساعدت دیگر دستگاه ها را به طور جزئی طی برنامه ای مدون تشریح کند تا در شناسایی، جذب، ماندگاری و آموزش این گروه از کودکان تسریع به عمل آید.
شیرین برفره مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش درباره نقش و جایگاه حوزه زنان در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل به تفاهم نامه­­ ی مشترک میان دفتر امور زنان وزارت متبوع با دفتر امور زنان در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: عمده هدف این تفاهم نامه فراهم کردن فرصت­های برابر برای تسهیل شرایط ادامه تحصیل برای دختران و پسران دانش آموز بازمانده از تحصیل است.
وی به تشریح علل متعدد بازمانده شدن کودکان از تحصیل پرداخت و افزود: آموزش و پرورش، علی رغم رسالت ذاتی خود نیازمند این مهمّ است، تا تمامی دستگاه های مرتبط با عزمی راسخ قدم در شناسایی، جذب و نگهداشت این طیف از کودکان تلاش کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: با توجه به اسناد بالا دستی آموزش وپرورش در حیطه آموزش ابتدایی با هدف ایجاد عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت های برابر آموزش به ویژه درمناطق محروم وکمترتوسعه یافته و حاشیه شهرها و ارتقای بهبود کیفیت آموزش درمدارس، شناسایی و پیگیری وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در دستورکار حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی قرار گرفته است.
"علی محمد غلامی" پیگیری وبررسی وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل را یک فعالیت مستمر دانست وافزود: این مقوله یک موضوع چند معلولیتی است که همت همه همکاران حوزه آموزش و ارگان های مرتبط و ذیربط با این موضوع را می طلبد.
وی یادآورشد: با توجه به دریافت فایل اسمی کودکان بازمانده از تحصیل در سال جاری و از آنجا که هدف حوزه آموزش تحقق پوشش حداکثری دانش آموزان است، بنابراین انتظار داریم با پیشنهاد راهکارهای مناسب نهایت تلاش را برای شناسایی، جذب و نگهداشت این عزیزان داشته باشیم و این مهم نیز در شیوه نامه های ارسالی از سوی اداره کل مورد تأکید قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار