کد خبر: ۹۰۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 11 October 2020

آموزش و پرورش سیاست‌هایی در سند تحول مطرح کرده است، که موضوع سلامت و توانایی جسمی دانش‌آموزان در این سند مورد توجه جدی است.

در این سند چشم‌اندازها و هدف‌های کلانی برای نشاط و سلامت جسمانی دانش‌آموزان، حفظ و ارتقا سلامت فردی و پاسخ‌دهی به نیازهای جسمی و روانی دانش‌آموزان از جمله ورزش و تفریحات سالم فردی و گروهی تاکید شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت 2 تا 9 درصد هزینه سلامت جوامع مختلف سهم پیامدهای چاقی می‌شود و در دهه‌های اخیر با افزایش دو برابری روبه‌رو بوده است.

در راستای ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان برنامه‌های متنوعی از قبیل المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، مدرسه پویا، ورزش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی، انجمن‌های ورزشی، سفیران سلامت، آموزش تغدیه سالم و ارائه مکمل‌هایی از قرص‌های آهن و ویتامین D توسط آموزش و پرورش اجرا شده است.

با توجه به تغییرات غلط در سبک زندگی خانواده‌ها، لازم است برنامه‌ها و مداخلات بیشتری برای افزایش فعالیت بدنی برای سلامتی و پیشگیری از چاقی در بین دانش‌آموزان انجام شود یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح کوچ است.

مصطفی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در دانش‌آموزان انجام می‌شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان یزد ادامه داد: پیرو بخشنامه اولیه طرح کوچ که ابتدای مرداد ماه از سوی وزارت دریافت شد، 26 مهر ماه همزمان با هفته تربیت بدنی در سراسر کشور این طرح کلید می‌خورد و برای اولین بار تمام 270 هزار دانش‌آموز استان یزد قد و وزن‌شان اندازه‌گیری و در سیستم ستاد بارگذاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار