رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز کشت پاییزه گندم و جو در مزارع این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 12 October 2020

کریم ذوالفقاری گفت: امسال ۴۳ هزار و ۷۳۵ هکتار گندم کشت خواهد شد که طبق برنامه در ۴۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی آبی و یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی دیم گندم کشت خواهد شد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای کشت محصول در ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران خبر داد و گفت: کشت محصول جو در اراضی آبی انجام خواهد شد.

ذوالفقاری از پیش بینی تولید ۲۶۱ هزار تن گندم و ۱۴۴ هزار تن جو از کشت پاییزه در شرایط آبی نرمال در مزارع شهرستان های استان خبر داد.

وی با بیان اینکه کلزا یکی دیگر از محصولات کشت پاییزه و استراتژیک استان تهران است که کشت آن تا پایان آبان ماه ادامه دارد افزود: تاکنون حدود ۱۸۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزای پاییزه رفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اهمیت کشت کلزا در حاصلخیزی خاک و کنترل آفات علف های هرز نیز گفت: بهترین تناوب برای گندم و جو زراعت کلزا است و علاوه بر مزایای اقتصادی می تواند در استمرار و پایداری تولید موثر باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی صورت گرفته نهاده های کشاورزی مورد نیاز شامل بذر، کود و سم جهت کشت پاییزه استان تامین و تدارک دیده شده است خاطرنشان کرد: استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید فراوان، رعایت تناوب؛ عمق کاشت، تراکم بذر، آبیاری به موقع و استفاده از اداوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تاثیر گذار تولید است.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بیش از ۵۰ هزار بهره بردار مشغول تولید محصولات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار