کد خبر: ۹۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 13 October 2020

 

رئیس ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس ایران اسلامی خبر داد و اظهار داشت: سه استان‌ تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین مدارس تخریبی را دارند.


مهرالله رخشانی‌مهر، در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی و فرسوده دو شهرستان رامیان و آزادشهر به ایرنا گفت: برای بازسازی مدارس تخریبی باتوجه به مشکلات و تنگناهای مالی کشور، دولت به مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز نیاز دارد.
وی در بیان ره‌آورد سفر خود به گلستان افزود: تعداد مدارسی که به سبب فرسودگی و قدمت بالا در این استان نیاز به نوسازی دارند، برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد اما فعلا با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستانی و ۳۵ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی گلستان موافقت شده که بخشی از این اعتبارات در دو شهرستان آزادشهر و رامیان هزینه خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه فضاهای آموزشی خیرساز بویژه پروژه‌هایی که نیکوکاران سهم خود را بطور کامل انجام داده‌اند، به جهت تسریع در افتتاح آن در دستورکار و اولویت سازمان نوسازی مدارس کشور قرار دارد.
رخشانی مهر ادامه داد: در مناطق روستایی که نیاز به افزایش فضای آموزشی داریم، سازمان نوسازی مدارس با نگاه ویژه برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام خواهد داد. همچنین نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به ایرنا گفت: بهسازی و نوسازی مدارس روستاهای زلزله‌زده «الهادی، ویرو و کشکک» در رامیان از اولویت‌های این شهرستان است که رئیس‌سازمان نوسازی مدارس کشور با آن موافقت کرد.
غلامعلی کوهساری افزود: با موافقت معاون وزیر آموزش و پرورش، مدرسه خیرساز روستای «وطن» شهرستان آزادشهر که سهم نیکوکار به طور کامل انجام شده نیز به زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مدرسه روستای «نرگس چال» بخش چشمه ساران آزادشهر نیز به دلیل فرسودگی تخریب و در حال بازسازی است که تکمیل این فضای آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار