رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط سخت اقتصادی امروزه جامعه و مقایسه آن با دوران پیامبر اکرم (ص) گفت: امیدواریم بزودی با رفتن ترامپ، این دوره سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 13 October 2020

به گزارش تابناک استان تهران «محسن هاشمی» روز سه‌شنبه در ابتدای دویست و چهل و دومین جلسه شورای تهران با اشاره به سالروز رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: جامعه ما امروز در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و تحت شدیدترین تحریم‌هاست؛ در عصر پیامبر(ص) هم این فشار حداکثری در دوران شعب ابیطالب رقم خورد و مسلمانان با تحمل فشار با سربلندی از تحریم‌ها خارج شدند.

هاشمی ادامه داد: البته یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی‌های صدراسلام همراهی رسول خدا (ص) با مردم در تحمل مشکلات بود و پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط دشوار مردم زندگی کرد؛ 

وی همچنین تاکید کرد که: نمی‌شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ویژگی برجسته پیامبر(ص)، اخلاق‌مداری حضرت بود که هدف از بعثت خویش را نیز تعالی اخلاق در جامعه بیان کردند، بدون اخلاق و مدارا و مهربانی در جامعه، نماز و روزه و جهاد و حج، تنها پوسته‌ای دین هستند که فاقد روح و معنویت است.

به گفته وی امروز متاسفانه در جامعه شاهد تعمیق شکاف و افزوده شدن احساس تنفر و جدایی میان سلیقه‌ها و رویکردهای مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و قومی هستیم.

هاشمی افزود: بخشی از این چالش‌ها از عملکردهای جناحی و سلیقه‌ای در مسئولیت‌های رسمی سرچشمه می‌گیرد و متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان مربوط به‌جای تلاش در جهت ترمیم شکاف‌ها بعضا به تعمیق اختلافات دامن می زنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم بدون فراگیری ارزش‌های اخلاقی و افزایش وحدت ملی، قادر به عبور از این شرایط سخت نخواهیم بود، اگر مسئولان وجناح‌های سیاسی تلاششان در جهت فرافکنی مشکلات به عهده رقبا و دیگران باشد، بزودی خواهیم دید همه مسئولان و جناح‌های سیاسی با ریزش پایگاه اجتماعی خود مواجه خواهند شد چون در جمع جبری تنفر و کینه، همه بازنده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: درس بزرگ پیامبر اکرم، امام حسن و امام رضا علیه السلام برای ما، افزایش مدارا و مهربانی با دیگران، خطاپوشی و گذشتن از آبرو و موقعیت خویش برای مصلحت جامعه و حفظ جان و نوامیس و معیشت عمومی است.

وی گفت: تصمیماتی که پیامبر اکرم، امام حسن و امام رضا، براساس عقلانیت و مصلحت دین و مردم گرفتند، اگرچه در آن روز با طعنه‌ها و تخریب‌های گروهی از افراد تندرو و هیجانی مواجه شد اما مسیر صحیح را پیش روی جامعه باز کرد و منجر به ماندگاری راه اسلام برای قرنهای متمادی و جوامع گوناگون شد.

هاشمی افزود: امیدواریم که این مسیر عقلانیت، میانه روی و مدارا را بتوانیم برای نسل‌های آینده باز نگه داریم.

گفتنی است نشست امروز شورا به بررسی پرونده باغات و بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار