ما نیروهای خدماتی در استان کهگیلویه بویر احمد از آنجا که پیگیریهای جناب آقای دکتر روشنفکر در ماجرای آموزشیاران نهضت را رصد میکردیم و تاثیر این پیگیری ها را دیدیم ، امیدوارانه برآن شدیم اینبار درد دلمان را از طریق این رسانه به اطلاع ایشان برسانیم
کد خبر: ۹۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 13 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از نیروهای خدماتی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از نماینده هم استانی در کمیسیون آموزش مجلس تقاضای پیگیری وضعیت حقوق خود را دارند.
در نامه خود خطاب به مهدی روشنفکر آورده اند :
در میان تمام نیروهای آموزش و پرورش قشری که مظلوم واقع شده‌اند، نیروهای خدماتی یا همان خدمتگزاران مدارس هستند.
نیروهای که تمام وقت در مدارس در حال خدمت هستند و جز حقوق ناچیزی که برایشان لحاظ میشود چیزی عایدشان نمیشود. نه خبری از اضافه کاری است و نه حق لباسی که سالها پرداخت میشد و اکنون قطع گردید.
حقوقی که در این آشفته بازار اقتصادی جواب خرج مخارج زندگی آنان را نمیدهد و در هر مدرسه ای که قدم بگذاریم شاهد گلایه و حال ناخوش این گروه زحمت کش هستیم.
تفاوت حقوق هر کارمندی در آموزش و پرورش چه معلم باشد و چه نیروی ستادی در مقایسه با یک نیروی خدماتی ۴ تا ۵ میلیون در ماه و گاها بیشتر است و این یک تبعیض آشکار در این وزارتخانه است.
قشری که پا به پای سایر کارکنان یک مدرسه از مدیر و معاونان و مشاورین گرفته تا معلمان برای سربلندی دانش آموزان این مرزبوم تلاش میکنند.
متاسفانه چنین تبعیض هایی در این سالها باعث شده است تا این قشر از جامعه بزرگ آموزش و پرورش در وضعیت سخت اقتصادی شرمنده ی خانواده های خود شوند.
از بحث تبعیض در حقوق ها فی مابین این گروه با سایر کارکنان در آموزش و پرورش که بگذریم موضوع افزایش کار و تحمیل کار چندین برابری بر خدمتگزاران در مدارس است.
در این سالها رشد جمعیت دانش آموزی چندین برابر شده است و به همان اندازه فضاهای آموزشی نیز افزایش داده شدند و اما متاسفانه تعداد خدمتگزاران همپای با استانداردها نبوده است.
چیزی که به عینه مشاهده میشود ۹۵ درصد مدارس با جمعیت بالا به صورت دو شیفت اداره میشوند و یک خدمتگزار کار دو مدرسه با جمعیتی ۳۰۰-۴۰۰ نفری را بدوش میکشد و هیچ حقوق و مزایایی اضافه ای برایش لحاظ نمیشود و حق هیچ گونه اعتراضی هم ندارد، چرا! چون بلحاظ سازمانی پایین ترین رده ی شغلی را دارد و باید بله قربان گو باشد.
با این تفاسیر اوج بی انصافی است کسانی که به لحاظ ساعتی چندین برابر دیگر کارکنان در محل کار حضور دارند و بیشترین زحمت ها را متحمل میشوند کمترین حقوق را دریافت کنند. آیا این چیزی جز ظلم به این گروه از جامعه ی آموزش و پرورش است؟!
ما نیروهای خدماتی در استان کهگیلویه بویر احمد از آنجا که پیگیریهای جناب آقای دکتر روشنفکر در ماجرای آموزشیاران نهضت را رصد میکردیم و تاثیر این پیگیری ها را دیدیم و خدا را شکر تلاش ها و رایزنی های ایشان و همکارانشان در کمیسیون آموزش در دفاع از آموزشیاران نهضت مثمر ثمر واقع گردید، امیدوارانه برآن شدیم اینبار درد دلمان را از طریق این رسانه به اطلاع ایشان برسانیم و انتظار داریم موضوعات عنوان شده ( افزایش حقوق ها، لحاظ شدن مدارک دانشگاهی و تبدیل وضعیت نیروی های خدماتی و مسئله حق لباس و اضافه کاری) خدمتگزاران مدارس در دستور کار ایشان از طریق کمیسیون آموزش مجلس قرار گیرد و شاهد پایان این ظلم بر نیروهای خدماتی باشیم.
دعا گویی تمامی مسئولین صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم
جمعی از خدمتگزاران مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار