رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است برای غلبه بر موج سوم کرونا باید تمامی فعالیت‌ها در تهران و کلانشهرهای کشور حداقل به مدت ۲ هفته به حالت تعطیلی درآید.
کد خبر: ۹۱۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 18 October 2020

محسن هاشمی روز یکشنبه در دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: این روزها کرونا به صورت طوفانی عمل می‌کند و در حالی کشور ما با موج سوم شیوع ویروس دست و پنجه نرم می‌کند که در برخی کشورها صحبت از موج دوم است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با کرونا نیز بیان کرد: باید اقدامات ویژه‌تری توسط ستاد کرونا انجام شود زیرا با وضعیت فعلی به نظر می‌رسد این اقدامات جواب نداده است.
رئیس شورای شهر تهران افزود: به ویژه اینکه در فصل پاییز و با تردد بیشتر خودروها، آلودگی هوا زیاد شده و این موضوع باعث کاهش ایمنی در میانسالان و کهنسالان شده است.
وی تصریح کرد: مهمترین اصل برای مواجهه با کرونا تقویت ایمنی بدن است اما در این شرایط که معیشت مردم دچار مشکل شده، استرس افراد افزایش پیدا می‌کند که این موضوع به کاهش سطح ایمنی بدن منجر می‌شود.
«هاشمی» یکی از ریشه‌های استرس را گرانی و تورم عنوان کرد و ادامه داد: فردی که نمی‌تواند اقتصاد و معیشت خانواده خود را تامین کند، دچار استرس می‌شود و تغذیه نامناسب و آلودگی هوا و کرونا هم آن را تشدید می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید راهکار ویژه‌ای برای برون‌رفت از این شرایط اتخاذ شود و حداقل ۲ هفته به طور کامل تعطیل کنند تا مردم از آن استفاده کنند.
رئیس شورای شهر تهران همچنین به معضل آلودگی هوای پایتخت در فصول سرد سال اشاره کرد و اضافه کرد: ما معمولا در آبان ماه طرح ترافیک و زوج و فرد را تقویت و از در منازل اجرا می‌کردیم تا آلودگی هوا کاهش یابد و به نظرم باید این کار دوباره انجام شود تا آلودگی هوا کاهش یابد.

به گزارش ایرنا دستور کار  نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران»، طرح «ارائه تسهیلات ویژه خیران مسکن‌ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم»، بررسی طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح» است.

در این نشست همچنین انتخاب ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا، ۲ کارشناس در شورای سازمان آتش‌نشانی و ۲ کارشناس در شورای سازمان زیباسازی بررسی می‌شود.
 
اعضای شورای شهر تهران،  در ادامه صورت جلسه چهل و هشتمین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران را مورد بررسی قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار