«پیروز حناچی» شهردار تهران صبح امروز با ارسال نامه‌ای به شورای شهر خواستار استرداد لایحه «بازنگری و اصلاح ساختار سازمان شهرداری تهران» شد که شورای شهر این نامه را رد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 18 October 2020

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در دویست و چهل و سومین پس از ارایه دو نطق قرار بود به موضوع لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمان شهرداری تهران ورود کنند که «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت که بیست دقیقه بعد از شروع جلسه، شهردار تهران نامه‌ای را به هیات رییسه ارسال کرده و در آن خواستار استرداد لایحه شده‌است.

سید حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این خصوص گفت: این طرح ۱۵ رای دارد و ما در شورای شهر تصویب کردیم که شهرداری ساختار را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه استرداد قانونی نیست و ما در سی جلسه ابعاد را بررسی کردیم، گفت: این تصمیم سنگین است و منافع آن بر عوارض آن می‌چربد.

رسولی ادامه داد که زیبنده نیست که اعضای شورا، سه سال کار مطالعاتی را زیر سوال ببرند.

وی از شهرداری خواست که به قول و قرار خود پایبند باشد.


«حامد مظاهریان» معاون برنامه ریزی شهرداری تهران نیز در این خصوص اظهار داشت:  شهردار در نامه امروز صبح خواستار استرداد لایحه است تا با شرایط جدید وفق بدهیم.

وی گفت:  لایحه چندماه قبل ارسال شده و بعد از آن شاهد مشکلات اقتصادی و کرونا هستیم و شهردار صلاح می‌داند که لایحه برگردد و بعد از بازنگری مجددا به شورا  ارایه شود.

مظاهریان ادامه داد: فقط اصلاح موضوع مدنظر است و شهرداری فکر می‌کند آنچه که در کمیسیون برای اصلاح ساختار بررسی شده، حداکثری است و مناسب شرایط فعلی نیست.

«محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران افزود: من به شدت گلایه‌مند هستم از آقایان حناچی و مظاهریان که با کمال تاسف این درخواستشان خلاف قانون است.  

وی گفت: این سازمان سنگین را ما باید اصلاح کنیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

«علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره استرداد لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران گفت که شهرداری تهران بر اساس قانون می تواند، لایحه خود را از شورا پس بگیرد.  

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰ دستورالعمل نحوه اداره جلسات،   رای گیری و بررسی پیشنهادهای واصل شده به شورا است که پس از اعلام طرح یا لایحه چنانچه شهردار مربوطه و با تعدادی از امضاکنندگان تقاضای کتبی استرداد نمایند به تشخیص هیات رئیسه قابل استرداد است ولکن چنانچه کلیات آن را تصویب شده باشد با صحبت یک نظر موافق و مخالف قابل استرداد است.

وی افزود: به شهردار این اختیار را داده است که قبل از تصویب کلیات، درخواست استرداد نماید و هیئت رئیسه نمی‌تواند آن را به تصویب بعد از کلیات ارجاع دهد.

اعطا ادامه داد: این حق برای شهردار محفوظ است که قبل از تصویب کلیات درخواست استرداد را با تشخیص هیات رئیسه انجام دهد و نقطه عطف را  تصویب کلیات در نظر گرفته است.

در نهایت از اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصمیم گرفتند تا نامه استرداد لایحه اصلاح ساختار را رد کنند و بر اساس دستور جلسه به بررسی کلیات لایحه اصلاح ساختار بپردازند.

لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمان شهرداری تهران، از جمله لوایحی بود که بررسی آن در دستور کار امروز شورای شهر تهران قرار داشت.

در دستور کار  نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران، همچنین طرح «ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم»، بررسی طرح "الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح" قرار دارد.

در این نشست همچنین انتخاب ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا، ۲ کارشناس در شورای سازمان آتش نشانی، ۲ کارشناس در شورای سازمان زیباسازی بررسی می شود.
 
اعضای شورای شهر تهران، در ادامه صورت جلسه چهل و هشتمین نشست کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران را مورد بررسی قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار