شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز انتشار 20 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی را جهت تکمیل خط یک و دو مترو قم پیگیری می کند.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، یکی از لوایحی که در جلسه امروز دوشنبه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد به اخذ مجوز انتشار 20 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی، به تفکیکِ 8 هزار میلیارد ریال برای خط یک مترو، 8 هزار میلیارد ریال برای خط دو مترو و همچنین 4 هزار میلیارد ریال برای مونوریل قم اختصاص داشت.

در این باره شهردار قم در این نشست تصریح کرد: در این گونه موارد باید اولویت بندی رعایت شود، چراکه دولت در برابر این پشنهادها به اولویت ها توجه ویژه ای دارد.

سید مرتضی سقائیان نژاد همچنین گفت: به نظر می رسد اولویت دولت در این موضوع، راه اندازی خط یک مترو قم باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره اظهار کرد: مصوّبات اخیر شورا درباره مونوریل حاکی از آن است که اعضای شورا با هرگونه هزینه دیگر در مونوریل موافق نیستند و از این رو اخذ مجوز برای انتشار اوراق مالی اسلامی به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال در این زمینه بی معنی است.

حسن بختیاری همچنین افزود: پیشنهاد من این است که مصوبه نهایی در این زمینه فقط به تکمیل و توسعه خطوط مترو توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره پیشنهاد داد تا برای تصویب نهایی این لایحه، مسئله تملّک زمین دولتی جهت دپوپارکینگ مترو در پردیسان قم هم مدّ نظر قرار گیرد.

روح الله امراللهی همچنین اضافه کرد: این پیگیری برای اخذ مجوز باید هر دو خط مترو قم را شامل باشد، چراکه مشکل شهر قم تنها با یک خط مترو عملا حل نمی شود.

وی افزود: تکمیل مونوریل بر اساس محاسبه قیمت ها در سال گذشته نشان می دهد که این پروژه حداقل به 7 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که البته این مقدار بر اساس محاسبات سال جاری بسی بیش از این است.

امراللهی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که استدلال ما با دولت این بوده و هست که مونوریل قم توسط دولت آغاز شده و باید توسط دولت هم به پایان برسد، بنابراین اخذ مجوز در این موضوع توجیهی ندارد.

و اما حسین اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون حقوق و نظارت شورای اسلامی شهر قم هم در این باره تصریح کرد: اطلاق این لایحه و تصمیم کمیسیون تخصصی و تصویب صحن شورا به معنای نسخ آن مواردی است که قبلا برای مونوریل در شورای اسلامی شهر قم تصمیم گیری شده است و از این رو تصویب این لایحه به تفکیک دو خط مترو و مونوریل می تواند دست دولت را برای تفسیر جدید باز بگذارد.

پس از این بود که لایحه ارائه شده بر اساس تفکیک اخذ مجوز برای خطوط یک و دو مترو و همچنین مونوریل قم به رأی گذاشته شد که رأی نیاورد و پس از آن با اصلاح عبارت، «اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال جهت خط یک و دو مترو قم» مصوّب اعضای شورای اسلامی شهر قم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار