مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در ۵۷۰ بازرسی انجام شده از تجهیزات مهدکودک‌های این استان، پنج هزار و ۸۹۲ مورد عدم انطابق مشاهده شد که لزوم استانداردسازی این تجهیزات را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 20 October 2020

محمودرضا طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی ها به ازای هر تجهیز، هشت مورد و ۱۶ مورد به ازای هر مهدکودک عدم انطباق مشاهده شده‌است.

وی یادآورشد: از ۷۷۸ مورد از مهدکودک‌های این استان بازرسی شده‌است که از این میان ۵۰ مورد همکاری لازم را با بازرسان استاندارد نداشتند.

طاهری اظهارداشت: از این میان ۲۷۵ مهدکودک فاقد تجهیزات بازی بود و ۳۶۷ مهدکودک دارای این تجهیزات همکاری لازم را با بازرسان داشتند.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: هفت نوع تجهیز بازی در مهدکودک‌های استان مشاهده شد که شامل ۲۰۰ نوع ترکیبی، ۳۲۳ تاب، ۳۵ مورد نوسانی، ۱۳۹ سرسره، ۱۴ چرخ و فلک، ۲۲ مورد تجهیزات محصور شده و یک مشبک فضایی بود.

وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی این تجهیزات همکاری اداره کل بهزیستی را می طلبد چون وظیفه کارشناسان استاندارد، نظارت و اعلام وضعیت و بازدید از روند اصلاح موارد اعلامی بر عهده سازمان مسئول و مربوطه است.

طاهری ادامه داد: در صورت استاندارد نشدن این تجهیزات، سلامتی و جان کودکان در خطر است و مهدکودک‌ها و اداره کل بازرسی باید اصلاح این وضعیت را به طور جدی دنبال کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران به موانع محقق نشدن کامل استانداردسازی در مهدکودک‌ها اشاره و اضافه کرد: گاه مدیران مهدکودک‌ها همکاری لازم را ندارند و برخی مواقع نیز نظارت و پیگیری شایسته‌ای توسط سازمان بهزیستی برای رفع نواقص اعلام شده، اما با وجود نظارت ها و مصوبات  شورای استاندارد استان در سال ۱۳۹۸، مبنی بر اصلاح یا جمع آوری تجهیزات مشکل دار، انجام نمی گیرد.

وی تاکید کرد: باید متوجه بود که سهل انگاری در توجه به این مساله می‌تواند منجر به آسیب به سلامتی و آینده یکی از کودکان حاضر در این مراکز شود که تبعات بسیاری را نیز به دنبال خواهد داشت.

استان تهران 803 مهدکودک دارای مجوز دارد که اداره کل استاندارد می‌تواند به بازرسی از آنها بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار