مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در استان اصفهان امسال ۷۸۰ کلاس درس با مشارکت ۸۴ درصدی خیرین احداث شده و به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 21 October 2020

سید مهدی میربد در همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان گلپایگان با بیان اینکه یکی از اهداف طرح "آجر به آجر" فرهنگ سازی بین اقشار مختلف جامعه برای کمک به ساخت فضای آموزشی است تا به هر اندازه‌ای که می‌توانند کمک کنند، اظهار کرد: مشارکت خیرین در ساخت مدرسه به صورت خودجوش است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۰ پروژه آموزشی شامل ۸۷۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته درصد مشارکت خیرین ۷۵ درصد بود در حالی که امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی مشارکت خیرین در ساخت مدارس به ۸۴ درصد رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در استان اصفهان مدرسه خشت و گلی وجود ندارد و از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده نمی‌شود، اما برخی مدارس در استان هنوز آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی ایمن ندارند.

میربد با بیان اینکه بیشترین مدارس کانکسی و سنگی در شهرستان فریدون‌شهر با تعداد ۱۷ کلاس کانکسی و ۳۶ کلاس سنگی است، تصریح کرد: شهریور امسال عملیات ساخت ۱۳ مدرسه در این شهرستان با حضور استاندار و خیرین کلنگ زنی شد تا در قالب مدارس یک، دو و سه کلاسه از طریق سیستم صنعتی سازی به دلیل شرایط اقلیمی منطقه در مدت شش ماه از محل اعتبارات طرح "آجر به آجر" اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۹ درصد مدارس گلپایگان سیستم گرمایشی استاندارد دارد و امسال نیز چهار مدرسه تجهیز می‌شود، تصریح کرد: سرانه آموزشی هر دانش‌آموز در شهرستان گلپایگان ۹.۳۳ صدم متر مربع است در حالی که استاندارد کشوری ۳ .۸ دهم است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه ساختمان مدارس به مرور زمان به دلیل فرسوده شدن نیاز به تعمیر و مرمت دارد که در نظام مکان‌یابی مدارس جدید و ساماندهی مدارس موجود، توجه به تحولات جمعیتی دانش آموزان و پراکنش فضاهای موجود با رعایت ضوابط و اصول فنی مانند همجواری، ویژگی‌های محیطی، دسترسی و ظرفیت و زمین مناسب ضروری است.

میربد خاطرنشان کرد: دولت شرایط لازم برای ساخت مدارس جدید ندارد چون اولویت در اتمام مدارس نیمه تمام است که در این زمینه ۸۰ درصد اعتبارات نوسازی مدارس به اتمام مدارس خیر ساز اختصاص یافته است تا بلافاصله پس از اتمام قرارداد با خیرین، پروژه‌ها به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار