معاون استاندار:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ساختار اداری این استان متناسب با جمعیت و خدمات ارائه شده در آن نیست و بر همین اساس کارمندان در تهران کار مضاعفی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 26 October 2020

غلامرضا عباس‌پاشا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ساختار متناسب با جمعیتش ندارد و کارشناسان نیز در این زمینه به اجماع رسیده‌اند که این ساختار متناسب نیست.

وی یادآورشد: به تبع متناسب نبودن ساختار اداری، نیروی انسانی نیز متاثر و کار مضاعفی را در استان تهران متحمل می‌شوند.

عباس پاشا اظهارداشت: امروز برای پاسخگویی به مردم و جلب رضایت عامه، استان تهران با یک چالش جدی در نیروی انسانی مواجه بوده و از سوی دیگر استخدام‌ها برابر با همین ساختار پیش‌بینی نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اعلام کرد: از سوی دیگر به علت محدودیت منابع در اختیار دولت هم ساختار اداری تهران به ظرفیت کامل نرسیده و هم دریافتی نیروی انسانی متناسب با هزینه‌ها و خدمات ارائه شده پیش‌بینی نشده است.

عباس‌پاشا ادامه داد: وضعیت استان تهران نسبت به ۳۰ استان دیگر متفاوت است و ساختار اداری آن، علاوه بر خود تهرانیها، به سربار جمعیت دیگر منابع کشور نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: این موضوع را به وضوح می‌توان در حوزه سلامت، بهداشت و خدمات شهری مشاهده کرد و از همین‌رو باید جمعیت مهاجر و دریافت‌کننده خدماتی که از دیگر نقاط کشور به تهران می‌آیند را نیز با جمعیت ۱۴ میلیون آن جمع بست.

وی اضافه کرد: این چالش جدی استان تهران به سازمان اداری و استخدامی منتقل شده و بنا شده است که تیم پژوهشی برای بررسی وضعیت ساختار اداری این استان فعال شود.

عباس‌پاشا با اشاره به حضور دفاتر مرکزی دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌ها در تهران بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های ساختار اداری تهران، بحث ممیزی دستگاه‌های مرکزی و استانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران تصریح کرد: به سبب پایتخت بودن تهران، این شهر همه خدمات وزارتخانه‌ها را متحمل می‌شود و به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: از آنجا که در چنین شرایطی جمعیت دریافت‌کننده خدمات از دستگاه‌های استان تهران جمعیت این استان محسوب می‌شوند، باید گفت رابطه میان این نهادها و سازمان‌های مرکزی و وزارتخانه‌ها، یک ارتباط نسبی، عجین و مبهم به شمار می‌آید.

عباس پاشا اظهارداشت: این وضعیت، مدیریت ساختار اداری را در استان تهران دچار چالش می‌کند اما به ناچار وضعیت کنونی که در آن هستیم، ادامه می‌یابد.

استان تهران بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت ثبت شده دارد در حالی که به سبب ورود شهروندان دریافت‌کننده خدمات یا شاغل در آن، جمیعت روز و شب آن با یکدیگر نزدیک به سه میلیون تن تفاوت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار