کیفیت هوای پایتخت امروز-ششم آبان - از لحاظ افزایش‌ غلظت آلایندگی ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی، ریوی ، سالمندان، کودکان و زنان باردار است.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 27 October 2020

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸:٣٠ امروز بر روی شاخص ۱۱۱ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۶۸، ذرات ازن با شاخص ۵۵، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۹۰ و منواکسید کربن با شاخص ۴۰ بوده‌است.

ایستگاه مسعودیه منطقه۱۵ صدرنشین در شرایط سالم

بر این اساس، ایستگاه‌های مسعودیه در منطقه ۱۵ با شاخص۷۰ ،پونک با شاخص ۷۵ و  ستاد بحران منطقه ۷ با  شاخص ۷۸ از  لحاظ ذرات ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده‌اند.

ایستگاه پارک قایم منطقه ۱۸ در شرایط ناسالم

همچنین ایستگاه‌های پارک قایم منطقه ۱۸ با شاخص ۱۴۵ ، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۲۲ و شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۲۰ از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آلایندگی را داشتند. 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده‌است.

۱۵روز هوای پاک

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۶ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۴۸ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار