اعضای شورای اسلامی شهر تهران دویست و چهل و پنجمین جلسه خود را به بررسی پلاک‌های ثبتی و باغ‌های تهران، تغییر نام و نامگذاری معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های پایتخت اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 27 October 2020

اعضای شورای اسلامی شهر تهران دویست و چهل و پنجمین جلسه خود را روز سه‌شنبه با ارائه نطق پیش از دستور و بررسی پرونده باغ‌های مصوبه‌های کمیسیون نامگذاری شورای شهر آغاز کردند.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی و گرامی‌داشت این روز بزرگ گفت: جامعه مهدوی، جامعه ای آگاه و با اخلاق است که تشنه عدالت و گریزان از ظلم است، پس در این جامعه نباید شاهد ظلم و کم لطفی افراد به یکدیگر یا صاحبان قدرت و فرادستان به فرودستان باشیم، هرچه این شاخص و معیار در جامعه ما بیشتر تقویت شود، بیشتر در انتظار فرج مهدوی هستیم.

او ادامه داد:متاسفانه در این ایام گاهی شاهد هتک حرمت نسبت به عقاید دیگر مذاهب اسلامی از سوی برخی جریانات متحجر و تندرو هستیم، این در حالی است که  در سیره ۲۵۰ ساله اهل بیت قبل از زمان غیبت، نه تنها شاهد کمترین بی‌حرمتی و رفتار خارج از ادب و کرامت انسانی با پیشوایان و پیروان سایر ادیان و مذاهب نیستیم بلکه سراسر شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر ائمه در جهت ایجاد وحدت و کاهش اختلاف و کینه میان مسلمانان هستیم.

نبرد با سه اهریمن 

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با ارائه نتایج پیش از دستور، از آلودگی هوا، کرونا و تحریم به‌عنوان سه اهریمنی که مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می کنند، یاد کرد.

او در نطق خود به وضعیت موتورسیکلت ها و خودروها نیز اشاره کرد و از شورای اسلامی شهر تهران خواست از ظرفیت حقوقی خود برای اعلام جرم علیه مراکز آلاینده استفاده کند.

جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ارائه تذکرات اعضای شورای شهر اختصاص یافت.

راه اندازی مجدد جمعه بازار پروانه چه شد؟

«الهام فخاری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران برای تاخیر در راه‌اندازی و بازگشایی جمعه بازار پارکینگ پروانه تذکر داد.

او گفت: پارکینگ‌پروانه ۲۰ سال فعالیت داشت و در هر هفته ۲۱ هزار نفر بازدیدکننده به آن مراجعه می‌کردند؛ شهرت این جمعه بازار از مرزهای ایران فراتر رفته و گردشگران خارجی نیز در آن حضور می‌یافتند.

 او تاکید کرد که تاخیر در راه اندازی جمعه بازار پروانه افزون بر آسیب به غرفه‌داران و فروشندگان موجب تعطیلی کارگاه‌های کوچک صنایع دستی شده و شهروندان نیز از این بازار محروم شده‌اند.

تاسف از راه اندازی مجدد واحد ۶ کارخانه سیمان تهران

«حسن خلیل آبادی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه کارخانه سیمان یکی از منابع آلایندگی در تهران است، گفت: متاسفانه در هفته گذشته واحد ۶ کارخانه سیمان تهران که از کار افتاده بود، مجددا افتتاح شد.

او حضور مسئولان محیط زیست در راه اندازی این واحد را پرطمطراق توصیف کرد و گفت: اگر ۴۰ درصد آلایندگی‌های تهران مربوط به این صنایع است، چرا با حضور پرطمطراق مدیران محیط زیست آن هم در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا، هدیه مسموم به مردم تقدیم کردید؟   

تعیین تکلیف ۵۳۷ هکتار عرصه فریز شده

«محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز گفت: تصویب طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام یکی از مهمترین تصمیم‌های کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۹ است که با اجرایی شدن آن، عرصه ۵۳۷ هکتاری فریز شده در این محدوده وسیع بعد از چندین دهه بلاتکلیفی تعیین تکلیف شد.

حقوق کارگران را به موقع بدهید

«افشین حبیب زاده»   عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی پیمانکاران حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این ظلم است، خواست که پیمانکاران متخلف در لیست سیاه قرار گیرند.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه عمده کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حداقل‌بگیر هستند که دریافتی آنها حدود دو میلیون تومان است، اظهار داشت: پرداخت حقوق دو میلیون تومانی کارگران حدود دو هفته طول می‌کشد؛ آیا این ظلم نیست؟ چه کسی مسئول رسیدگی به این امر است؟

گزارش ۵۰ موزه و خانه موزه را به شورا بدهید

«احمد مسجد جامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به ۵۰ موزه و خانه موزه، اعتبار و بودجه می‌دهد، خواستار ارائه گزارشی از آخرین وضعیت موزه‌های تحت مدیریت شهرداری تهران به شورا شد.

او اظهار داشت که این موزه‌ها فقط هزینه ایجاد می‌کند و نه تنها منشا تاثیر نیست بلکه منشاء دلمردگی و غفلت محسوب می‌شود.

عدم انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری‌ تهران 

«سیدحسن رسولی» نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌ شهر تهران نیز با اشاره به لغو لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران در شورای شهر، نسبت به عدم انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری‌ تهران به شهردار تذکر داد.

ضرورت بهره‌برداری از پروژه شهید بروجردی

«سیدمحمود میرلوحی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره اجرای پروژه بزرگراه شهید بروجردی که در حال حاضر چهار معارض دارد، تذکر داد و گفت: مقرر بود سازمان املاک و مستغلات شهرداری، معاونت عمرانی و شهردار منطقه برای حل این مشکل راهکاری را اتخاذ کنند.

او با بیان اینکه، روز گذشته معاون عمرانی شهرداری تهران، از حل نشدن این مشکل خبر داد، افزود: نباید فرصت از دست برود و میلیاردها هزینه انجام شده به دلیل وجود چهار معارض بلاتکلیف بماند.

شهرداری به مستاجران خود، تخفیف می دهد 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه این جلسه خود، یک فوریت اصلاح ماده ۱۱ بسته محرک اقتصادی شهر تهران، جهت باز گذاشتن دست شهرداری در تسهیل شرایط مستاجران و ارائه تخفیف به آنها را در دستور کار قرار داده و تصویب کردند.

«عبدالحمید امامی» معاون اقتصادی شهرداری تهران درباره این لایحه گفت: از آنجایی که اپیدمی کرونا سبب شده‌ درآمد مستاجران شهرداری در ترمینال‌ها و ایستگاه‌های مترو کاهش پیدا کند، در شهرداری درخواست شد که به آنان در پرداخت اجاره‌ها تخفیف داده‌شود.

او تاکید کرد که این لایحه برای این است که تکلیف این مستاجرین روشن و مشخص شود که به آنها تخفیف داده شود یا خیر.

تغییر نام کوچه مجلسی به نام ایرنا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه خود بررسی دو مصوبه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند
و با تصویب مصوبه‌های کمیته نامگذاری شورا، کوچه مجلسی واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران را به خیابان «ایرنا» تغییر نام دادند.

تغییر نام خیابان کشاورزی واقع در منطقه ۱۲ شهرداری تهران به خیابان عبدالله موحد، تغییر نام خیابان الهام در محدوده بزرگراه علامه جعفری واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران به خیابان پرویز ابوطالب، از دیگر تغییر نام‌های مهم جلسه امروز شورا بود.

تعیین تکلیف پرونده‌های باغات

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود برخی پرونده‌های باغات را در دستور کار قرار داده و آنها را از نظر باغ بودن و یا باغ نبودن تصویب کردند.

اعضای شورای شهر پلاک های ثبتی در محله های سوهانک، ازگل، زعفرانیه، جشنواره و شهرزیبا در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهرداری تهران را بررسی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار