رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید دارد که مخالفت دولت با افزایش تعداد نمایندگان تضییع حقوق مردم است.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 27 October 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مخالفت دولت با افزایش تعداد نمایندگان، گفت: بیش از دو دهه است که افزایش تعداد نمایندگان در مجلس با مخالفت دولت مواجه شده که این مخالفت در واقع تضییع حقوق مردم است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد از سوی مجلس طرحی برای افزایش تعداد نمایندگان و احقاق حقوق مردم تهیه و ارائه شود.

وی با اشاره به علت مخالفت دولت با افزایش تعداد نمایندگان بیان کرد: دولت بر این باور است که افزایش تعداد نمایندگان بار مالی دارد و با همین اهرم با طرح مجلس در این زمینه اعلام مخالفت می کند، شخصا اعتقاد دارم افزایش تعداد نمایندگان بار مالی ندارد و مجلس یازدهم باید هر چه سریعتر طرح این موضوع را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و هفتاد نفر است و از تاریخ همه پرسی سال یک هزار و سیصد و شصت و هشت هجری شمسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می تواند اضافه شود.

زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می کنند. محدوده حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون معین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار