مدیر امور آب و فاضلاب:
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد گفت: مجموعه اقداماتی که از سال‌ ۱۳۹۲ تاکنون در بخش کمی و کیفی آب شهرستان انجام شده، بیش از یکهزار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
کد خبر: ۹۱۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 28 October 2020

خیرالله کریمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خیرنگار ایرنا افزود: در این مدت عملیات لوله‌گذاری خطوط جمع‌آوری و انتقال آب در قطرهای ۹۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلی‌متری به طول هفت کیلومتر اجرا و بیش از ٢٠ کیلومتر از شبکه آبرسانی در محدوده این شهر اصلاح شده است.
به گفته وی همچنین ۱۷ حلقه چاه برای افزایش سطح کمی و کیفی آب شهری ملارد حفر، تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی عملیات ساخت و بهره‌برداری از مخزن ١٠ هزار مترمکعبی کشاورز برای تامین آب محدوده‌های محله سرآسیاب، عملیات ساخت و بهره‌برداری از مخزن و تلمبه‌خانه ١٠ هزار مترمکعبی شهیدان شوریابی برای تامین آب محدوده ملارد قدیم و خرید، نصب و راه‌اندازی تلمبه خانه مخزن ١٠ هزار مترمکعبی کشاورز را از دیگر اقدامات آبفای شهری ملارد برشمرد.
کریمی همچنین اصلاح و بهسازی محوطه و تاسیسات جانبی ۴۵ حلقه از چاه‌ها و هفت باب از مخازن شهر ملارد، اجرای عملیات تله متری بر روی مخازن و چاه‌های امور برای مدیریت توزیع آب در شبکه آبرسانی آب شهری، نصب سیستم اتوماتیک کنترل فشار بر روی تابلوهای راه‌انداز برق تلمبه‌خانه ۲ باب مخزنی و تملک زمین و ساخت مخزن ١٠ هزار مترمکعبی شهید روحی در محدوده مارلیک با پیشرفت ۲۰ درصدی را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ملارد اضافه کرد: در بخش فاضلاب این شهرستان نیر در سنوات اخیر بیش از ۱۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فرعی اجرا و برای ۶ هزار واحد خانگی و تجاری فاضلاب نصب شد.
کریمی افزود: همچنین در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار مدول اول تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شهرستان با ظرفیت ۳۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به بهره برداری رسید که جمعیتی حدود ۲۳۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه با روش SBR کار می‌کند، ادامه داد: احداث و اجرای شبکه‌های اصلی، فرعی و انتقال تصفیه‌خانه شهرستان ملارد بیش از ۲ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
کریمی ادامه داد: در بخش مرکزی ملارد بیش از ۴۰ هزار اشتراک در غالب ١٢٠ هزار خانوار، تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب این شهرستان قرار دارند.
شهرستان ملارد با بیش از ٤٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار