فرمانده مرزبانی کردستان:
فرمانده مرزبانی استان کردستان عنوان کرد: امنیت پایدار با تعامل و همکاری مرزبانان و مرزنشینان به وجود می‌آید و این امنیت خدشه ناپذیر است.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 28 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، سردار علیرضا مرزبانی در این برنامه بیان داشت: اقتصاد مرز یک مقدمه‌ای دارد و مقدمه آن امنیت پایدار است. امروزه ما بر اساس مدارک، شواهد و مستندات می‌توانیم بگوییم که با همکاری مرزنشینان و مسسوولین، امنیتی که در نوار مرز حاکم است یک امنیت پایدار و خدشه ناپذیر است.
وی اضافه کرد: اقتصاد مردم مرزنشین جدای از دیگر فعالیت‌های اقتصادی، بیشتر وابسته به مرز می‌باشد، چنانچه فعالیت‌های مرتبط با مرز ساماندهی و راهکار‌های قانونی اندیشیده شود می‌تواند در رونق اقتصادی مناطق مرزی و افزایش توان اقتصادی مرزنشینان موثر باشد.
ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: اقتصاد مرز زمانی به پویایی و شکوفای می‌رسد که همه برای این مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش کنیم و فرماندهی مرزبانی استان در راستای تحقق شعار سال و عینیت بخشیدن به فرمایشات معظم له پیش قراول بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مرزبانان با عشق و علاقه به رهبر فرزانه انقلاب، به کشور و مرزنشینان ولایت مدار هر سختی را تحمل خواهند کرد که آحاد جامعه در آسایش و آرامش باشند.
مهارت افزایی و آموزش کارکنان در اولویت است
فرمانده مرزبانی استان کردستان در بخش دیگری گفت: مرزبانی بدون نیروی انسانی مجرب و متخصص در کنار تجهیزات پیشرفته و نوین امروزی امکان پذیر نیست و الحمدالله در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده ولی تا نقطه ایده ال فاصله هست.
سردار مرزبانی افزود: آموزش تعطیلی ناپذیر است و به جرات می‌توان گفت: کارکنان مرزبانی استان اعم از پایور و وظیفه روز خود را بدون آموزش به شب نمی‌رسانند چرا که لازمه کار یک مرزبان آموزش و بالا بردن تخصص و مهارت است.
وی در خاتمه بر اجرای طرح مردم یاری و مساوات و همدلی در روستا‌های مرزی تاکید کرد و امیدوارم این طرح‌ها با قوت در مرز ادامه پیدا کند.
مرزبانی، نهادی محوری در تامین امنیت و آرامش
گروه مرزبانی – کردستان- هنگ مرزی بانه، مرزبانی را نهادی محوری در تامین امنیت و آرامش دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، در این دیدار مهندس "رحیمی" ضمن تبریک هفته ناجا، اظهار داشت: رویکرد جامعه محور نیرو‌های مرزبانی نشان دهنده عملکرد مثبت این نیروی مقتدر است که نظم و امنیت را در هر شرایطی به ویژه در نوار مرزی برقرار می‌کند.
وی بیان داشت:امنیت، جز با قانون مداری حاصل نمی‌شود و همه ما باید با رعایت قوانین مربوطه در امنیت پایدار نقش ایفا کنیم و تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانی، علاوه بر کمک به ارتقا امنیت، موجب توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضیلت مرزبانی از مرز و بوم این مملکت که آغشته به خون شهدای عزیز می‌باشد، کمتر از فضیلت خدمات رزمندگان در زمان هشت سال دفاع مقدس نیست.
مهندس رحیمی به نقش مرزبانی در مبارزه با کالای قاچاق اشاره و عنوان داشت: کالای قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد و تولید ملی است و عرضه تولیدات داخلی را در تنگنا قرار می‌دهد.
وی گفت:تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌تواند موجب رونق اقتصادی و امنیت بیشتر شود، که مرزبانان دلاور با تلاش در راستای مبارزه با کالای قاچاق ضامن تحقق این شعار بوده و در این راستا نقشی بی بدیل و بی نظیر دارند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی مرز را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود:امیدواریم با همکاری و تعامل میان مرزبانان و مرزنشینان گام‌های بلندی جهت تامین امنیت، توسعه مناطق مرزی و همچنین رفاه مرزنشینان برداریم.
همچنین در این دیدار سرهنگ "محمد خسروی" فرمانده هنگ مرزی بانه نیز عنوان داشت: مرزبانان با تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها، با تمام توان و قدرت آماده انجام هرگونه مأموریت در راستای ایجاد امنیت در مرز‌ها بوده و با هر گونه ناهنجاری و قانون شکنی به شدت برخورد می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار